آیا میتوان قطعات لپتاپ را تغییر داد؟

نکاتی که پیش از خرید لپتاپ حتما باید بدانید به گزارش ایسنا، لپتاپها معمولا به دلیل اندازه کوچکتر، باتری قدرتم

توسط DASTESALAMATT در 17 بهمن 1401

نکاتی که پیش از خرید لپتاپ حتما باید بدانید

laptopبه گزارش ایسنا، لپتاپها معمولا به دلیل اندازه کوچکتر، باتری قدرتمند و وزن پایین، قیمت بیشتری نسبت به رایانههای خانگی دارند؛ اما این مزیت را هم دارند که به سادگی میتوانید آن را جابجا کنید. با پاسخ به چند سوال و اولویتبندی آنها، میتوان لپتاپ مناسبتری تهیه کرد و انتخاب بهتری داشت. لپتاپ را برای چه کاری میخواهید؟ چند ساعت در بیرون خانه از لپتاپ استفاده میکنید و زمان نگهداشت باتری چقدر برایتان مهم است؟ قدرت سختافزار مثل گرافیک و سیپییو برای شما چقدر اهمیت دارد؟ از لپتاپ برای تدوین فیلم استفاده میکنید و یا گیمر هستید؟ صفحه نمایشی چه اندازهای میخواهید؟ چقدر لپتاپ را جابجا میکنید و وزن آن چقدر برایتان اهمیت دارد؟ چقدر میخواهید برای خرید لپتاپ هزینه کنید؟ به طور مثال لپتاپهای گیمینگ معمولا سخت افزار قدرتمندی دارند اما وزن بالاتری هم نسبت به دیگر لپتاپها دارند، پس اگر شرایطتان به شکلی است که لپتاپ را باید دائما بین محل زندگی و کارتان جابجا کنید، لپتاپهایی که وزن سنگینی دارند مناسب کار شما نیستند. پس قبل از هر چیزی مشخص کنید که به دنبال چه چیزی در یک لپتاپ هستید و آن را برای چه کارهایی میخواهید؟

  • دارای نمایشگر FHD
  • میزان و نوع حافظه رم: ۸ گیگابایت RAM DDR4
  • قدرت پردازشی و گرافیکی پایین
  • نصب ویندوز 11 روی سیستم های قدیمی

 

laptopمحدودیت فیزیکی و فشرده بودن اجزا باعث می شود این گروه از لپتاپها قدرت سخت افزاری پایینی داشته باشند. الترابوکها : این دسته برای افرادی که در طول روز مجبورند دستگاه خود را همراه خود حمل کنند مناسب است. الترابوکها دارای سایز ۱۲ تا ۱۵ اینچی و وزن ۱ تا ۱.۵ کیلوگرم هستند. این دستگاه ها به طور معمول مجهز به پردازنده های کم مصرف سری U و درایوهای SSD بوده و ظاهری جذاب و قدرتی متوسط دارند. این محصولات ، بیشتر برای مصارف شخصی ، اداری ، دفتری ، خانگی مناسبند. هیبریدی (تبدیل شونده): لپ تاپ های هیبریدی بیشتر برای استفاده های عمومی و روزمره مناسب هستند، با یک چرخش یا با جدا شدن نمایشگر از بدنه به یک تبلت تبدیل می گردد. موفق ترین محصولات این گروه سری Surface مایکروسافت است. این محصولات عمدتا سایز 10 تا 13 اینچی دارند و مجهز به پردازنده های کم مصرف و درایوهای SSD، نمایشگر لمسی هستند. گروه تبدیل شونده ها ، قیمت بالا و بیشتر آنها از توان سخت افزاری متوسطی برخوردار هستند.

راز لزبین فاش شد: کامپیوتر برای سکس عالی.

laptopهمین طور که به خودش میپیچد، یاد اتاق گرم و فرش نرم خانه میافتد که با دستان خودش نابودشکرده. آنوقت است یک رهگذر از راه می رسد که دلش میسوزد و نشانی این مرکز را که اتفاقا در نزدیکیاش بود به او میدهد. نباید فکر کنیدکه اعتیاد دور از تصور است و راه پر پیچ و خمی دارد. گاهی آنقدر ساده است که شوخی به نظرمیرسد. من داخل مردابم، حضرت فیل کجاست! یک نقطه مشترک بین معتادان وجود دارد که آن مصرف سیگار است. البته نمیتوان گفت همه سیگاریها معتادند، اما با قاطعیت میتوان گفت هر معتادی اول با سیگار شروع کرده است. «وحید» به خاطر موقعیت خانوادگی در دوران مدرسه و دانشگاه همیشه جزو شاگردان زبر و زرنگ بود و تا زمان گرفتن فوقدیپلم در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشکده فنی تهران، چندان درگیر اعتیاد نشد. خودش اعتراف میکند: «باور کنید که تحصیلات ربطی به اعتیاد ندارد. مثلا به من در محل و توی دانشگاه میگفتند «مخ کامپیوتر» چون وقتی پشت مانیتور مینشستم همه کار از من بر میآمد، از هک کردن سایت دانشگاه و مدرسه و کش رفتن سوالات آخر ترم تا تغییر در نمرات!

در مقابل توجه به بعضی جزئیات ساده ولی در عین حال مهم ، می تواند ضامن یک خرید ایدهآل باشد. برای بیشتر خریداران ، برند مطرح ، یکی از پارامتر های مهم در انتخاب لپ تاپ مناسب است. درست است که برند می تواند تا حدودی نشان دهنده کیفیت و دوام یک محصول باشد، اما واقعیت این است که در بازار حرفه ای و رقابتی امروزی، نام تجاری کمتر بحث برانگیز است. بیشتر تولیدکنندگان ، محصولات خود را در قالب سری ها و مدلهای مختلف و با قدرت، کیفیت و اندازه های متفاوت طراحی و ارائه می کنند تا بتوانند نیازهای متنوع کاربران را تحت پوشش قرار دهند. معمولا افرادی که به دنبال خرید لپتاپ هستند، نسبت به برند کالا حساسیت زیادی دارند. این حساسیت تا حدی قابل توجیه است ، زیرا کیفیت ساخت محصولات شرکتهای مختلف ، با یک دیگر تفاوت دارد. ما به شما پیشنهاد میکنیم برندی را انتخاب کنید که در کشورتان پر فروش تر باشد و به اصطلاح بورس بیشتری داشته باشد تا بعدها جهت خدمات و تامین قطعات به مشکلی برخورد نکنید.

برای دوستان تهران، دو شیوه خرید وجود دارد.

laptopدر حال حاضر خرید یک کامپیوتر آماده گیمینگ مقرونبهصرفهتر است. فروشگاه اِگزو گیم به عنوان عرضه کننده رسمی و تخصصی محصولات گیمینگ، سیستمهای تخصصی در بودجههای مختلف را برای گیمرهای عزیز فراهم میکند و با گارانتی و ضمانت معتبر شرکتی آنها را بفروش میرساند. هدف ما این است که تمامی گیمرها با قدرت خرید مختلف، بتوانند کامپیوتری را برای اجرای بازیهای مختلف در اختیار داشته باشند. برای دوستان تهران، دو شیوه خرید وجود دارد. راه اول خرید سیستم و پرداخت کامل وجه بصورت آنلاین است و حداکثر 24 ساعت پیش از ثبت سفارش، سیستم درب منزل تحویل خریدار داده میشود. برای سایر مشتریان عزیز در سرتاسر کشور نیز شیوه خرید پرداخت کامل وجه بصورت آنلاین است و حداکثر 72 ساعت پس از ثبت سفارش، سیستم درب منزل تحویل خریدار داده میشود. آیا میتوان قطعات سیستم را تغییر داد؟ بله شما براحتی میتوانید هر قطعهای از سیستم را با قطعه مدنظر خود تغییر دهید و تیم فنی اگزو گیم، سیستم را براساس قطعات انتخابی شما اسمبل میکند. برای درخواست تغییر قطعات و یا حتی ارائه لیست قطعات و دریافت قیمت، میتوانید با فروشگاه تماس گرفته و یا از طریق پشتیبانی تلگرام یاپشتیبانی اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

laptopاز نظر سبک بازی استراتژیک، بازی Neptune’s Pride در دستهی بازیهای استراتژیک آفلاین نوبتی طبقهبندی میشود که برای پیروزی در بازی Neptune’s Pride نیاز به استراتژی دقیقی دارید. در واقع شما در طی بازی با سایر کاربران صحبت میکنید و باید بتوانید باسیاستی که اتخاذ میکنید آنها را وادار کنید تا با شما کنار بیایند در غیر این صورت جنگ شروع میشود. با توجه به نوع و سبک، بازی Neptune’s Pride یکی از بهترین بازی های استراتژیک آفلاین برای pc به حساب میآید. درست که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت بازی های استراتژیک محیط بازی به نظر قدیمی میآید اما هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد و در سال های اولیه عرضه همیشه در صدر بازیهای پرفروش قرار داشته است. میتوانید از لینک زیر برای نصب و دانلود بازی اقدام کنید. بازی آفلاین استراتژیک کامپیوتر Company of Heroes 2 یکی دیگر از معروف نرین بازی های استراتژیک آفلاین برای کامپیوتر است. داستان بازی Company of Heroes 2 در زمان جنگ جهانی دوم میگذرد و شما در قالب یک فرمانده باید با تجهیز نیرو و ابزارهایی که در اختیاردارید خود را برای نبرد با دشمنان آماده کنید.

هههه... گوش کن! آیا صدای کامپیوتر را می شنوید؟

چون به هیچوجه ساده نیست و رشتههای سادهتری برای اینکار وجود دارن. توی ذهنتون اگر به شبکه، انیمیشن، گرافیک، امنیت و هک، برنامهنویسی وب و موبایل فکر میکنید و دنبال این موارد توی رشته کامپیوتر هستید باز هم در اشتباهید… چون هیچکدوم از موارد بالا رو توی دانشگاه به شما آموزش نخواهند داد. همینطور اگر دنبال یادگیری کارهای روزمره مثل کار با آفیس، فوتوشاپ و این چیزا هستید دورههای ICDL بیشتر از رشته دانشگاهی کامپیوتر بهدردتون میخوره و البته اگر حوصله یادگیری مفاهیم جدید و سخت رو ندارین هم سمت این حوزه نیاین… تمام موارد بالا رو گفتم تا درک بهتری از فضای این رشته، آیندش و بازار کارش ارائه داده باشم و در نهایت تصمیمگیری و انتخاب مسیر با خود شماست. در آخر هم تاکید میکنم که حتمن حتمن مطالبی که به این پست لینک شدند رو یک سری بزنین و مطالعه بکنیدشون. چون تقریبن خیلی از مطالب رو به خاطر اینکه قبلن توی اون لینکها مفصل توضیح داده شدن رو اینجا بازگو نکردم و همه اونها مکمل این پست هستند.

با قابلیت اجرا برای تمامی صنوف فروشگاهی. برای استفاده تمامی هلدینگها، شرکتها، موسسات، کارگزاریها، بانک ها، انبارهای کالا، گمرک، نهادها و موسسات عالی و آموزشی و . برای انجام و کنترل کلیه امور اداری به صورت دیجیتالی با مهر و امضای دیجیتالی با قابلیت تعریف میزان دسترسی هر کاربر و حذف صرف هزینه های کاغذی و قابلیت های فراوان آماده عرضه می باشد. ما در کاربرد کامپیوتر بستری برای رشد و توسعه نمایندگان فراهم میکنیم. ما در کاربرد کامپیوتر بستری برای رشد و توسعه نمایندگان فراهم میکنیم. در حال حاضر با توجه به سطح كیفیت محصولات و ارائه خدمات پشتیبانی مستمر به مشتریان و همچنین قیمت مناسب، فروش شركت عموما با معرفی مدیران و مشاوران مالی انجام می گیرد. در حال حاضر با توجه به سطح كیفیت محصولات و ارائه خدمات پشتیبانی مستمر به مشتریان و همچنین قیمت مناسب، فروش شركت عموما با معرفی مدیران و مشاوران مالی انجام می گیرد.

  • تعمیرات پرش تصویر
  • حافظه کم
  • گرافیک: Intel UHD Graphics یا AMD Radeon Graphics (یکپارچه سازی شده)
  • انعطاف پذیری
  • برند ام اس ای (MSI)

کمپانی گیگابایت در سال 1986 در تایوان با هدف تولید قطعات سختافزاری به ویژه مادربرد وارد دنیای دیجیتال شد. این شرکت در راستای توسعه فناوری اطلاعات اقدام به تولید لاین لپتاپ کرد. این شرکت در سالهای اخیر در بازار ایران ورود کرده و در بین کاربران از محبوبیت نسبی برخوردار شده است. این شرکت آمریکایی در سال 1975 توسط بیل گیتس و پل آلن تاسیس شد. مایکروسافت در حال حاضر بزرگترین شرکت نرمافزاری جهان است. اما دایره فعالیت خود را توسعه داده و اقدام به تولید PC و تبلت کرده است. محصولات برند مایکروسافت با ظاهر زیبا و ظریف بیشتر شبیه به تبلتها هستند. این کمپانی با ارائه محصولات خود تحت عنوان سرفیس در پی اجرای نرمافزار فوقالعاده خود روی دستگاههای قوی بوده است. برای خرید لپ تاپ قبل از هر چیزی باید نیاز خود را از داشتن آن بدانید. اولویت های خود را مشخص کنید و سپس اقدام به خرید کنید. شما براساس اولویتها میتوانید نوع کاربری را تشخیص دهید.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از abidar stok دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.

آخرین مطالب