بررسی مراحل رژیم دوکان در مجله پزشکی سلامت و رژیم لاغری

رواندرمانگران میتوانند از همهی روشهای درمانی بر پایهی مکالمه استفاده کنند. همچنین متخصصین حوزهی سلامت روان میت

توسط DASTESALAMATT در 20 مهر 1401

رواندرمانگران میتوانند از همهی روشهای درمانی بر پایهی مکالمه استفاده کنند. همچنین متخصصین حوزهی سلامت روان میتوانند در کنار تخصص اصلی خود، دورهی رواندرمانی را هم گذرانده و از روشهای این تخصص در کنار روشهای درمانی خود استفاده کنند. رواندرمانی روشهای مختلفی دارد، مثلا ممکن است بعضی از مراجعین برای درک عوامل مؤثر بر ناخودآگاه خود به سراغ رواندرمانگری با تخصص روانکاوی بروند. درست است که پزشکهای عمومی یا پزشکهای خانواده تخصصی در معایب یویوحوزهی سلامت روان ندارند اما میتوانند به افرادی که علائم اختلالات روانی دارند کمک کنند. افراد مبتلا به بیماریهای روانی ممکن است برای بررسی علائم خود به پزشک عمومی مراجعه کنند. برای بسیاری از افراد پزشک عمومی یا پزشک خانواده اولین و مطمئنترین فرد برای شروع درمان است. پزشک میتواند علائم بیماری روانی را تشخیص داده و فرد را برای دریافت درمان مناسب به متخصص مناسب در حوزهی سلامت روان معرفی کند. پزشکهای خانواده اجازهی تجویز بعضی از داروهای مربوط به سلامت روان، مثل داروهای ضد افسردگی را دارند.

  1. فعالیت بدنی کم
  2. مشکل دید در شب
  3. سلامت افراد قبل از بلوغ
  4. مننژیت ویروسی

Blackwell Publishing. pp. ۳-۱۱. World Health Organization (WHO) (2000). Technical report series 894: Obesity: Preventing and managing the global epidemic (PDF). Geneva: World Health Organization. ↑ ۲٫۰۰ ۲٫۰۱ ۲٫۰۲ ۲٫۰۳ ۲٫۰۴ ۲٫۰۵ ۲٫۰۶ ۲٫۰۷ ۲٫۰۸ ۲٫۰۹ ۲٫۱۰ ۲٫۱۱ ۲٫۱۲ ۲٫۱۳ ۲٫۱۴ ۲٫۱۵ ۲٫۱۶ ۲٫۱۷ ۲٫۱۸ ۲٫۱۹ ۲٫۲۰ ۲٫۲۱ ۲٫۲۲ ۲٫۲۳ ۲٫۲۴ ۲٫۲۵ ۲٫۲۶ ۲٫۲۷ ۲٫۲۸ ۲٫۲۹ ۲٫۳۰ ۲٫۳۱ ۲٫۳۲ ۲٫۳۳ ۲٫۳۴ ۲٫۳۵ Haslam DW, James WP (2005). "Obesity". ↑ ۵٫۰ ۵٫۱ ۵٫۲ ۵٫۳ ۵٫۴ Poulain M; Doucet M; Major GC; et al. 2006). "The effect of obesity on chronic respiratory diseases: pathophysiology and therapeutic strategies". CMAJ. 174 (9): 1293-9. doi:10.1503/cmaj.051299. ↑ Kushner, Robert (2007). Treatment of the Obese Patient (Contemporary Endocrinology). Totowa, NJ: Humana Press. ↑ ۷٫۰ ۷٫۱ Adams JP, Murphy PG (2000). "Obesity in anaesthesia and intensive care". Br J Anaesth. 85 (1): 91-108. doi:10.1093/bja/85.1.91. ↑ Imaz I, Martínez-Cervell C, García-Alvarez EE, Sendra-Gutiérrez JM, González-Enríquez J (2008). "Safety and effectiveness of the intragastric balloon for obesity. A meta-analysis". ↑ ۱۰٫۰ ۱۰٫۱ Barness LA, Opitz JM, Gilbert-Barness E (2007). "Obesity: genetic, molecular, and environmental aspects".

پزشکی و سلامت روانی

بر اساس گزارش AHA فشار خون طبیعی کمتر از ۸۰/۱۲۰ میلیمتر جیوه است. اگر فشار خون شما بیشتر از این مقدار باشد، پزشک احتمالاً مرتباً آن را بررسی میکند. تشخیص فشار خون بالا بر اساس نتیجه دو تست با فاصله بیش از چهار ساعت دارد که بالاتر از ۸۰/۱۲۰ میلیمتر جیوه باشند. فشار خون بیشتر از ۸۰/۱۲۰ میلیمتر جیوه همیشه باید با یک تست دیگر تأیید شود. درباره فشار خون پایین این نوشته را از دست ندهید. فشار خون بالاتر از ۸۰/۱۳۵ میلی متر جیوه ممکن است یکی از علائم دیابت باشد. آزمایش دیابت شامل آزمایش هموگلوبین A1C، آزمایش گلوکز ناشتا (FPG) یا تست تحمل گلوکز خوراکی (OGTT) است. انجام تنها یک آزمایش برای تشخیص دیابت کافی نیست. آزمایش دوم باید تأیید کند که سطح گلوکز خون شما غیرطبیعی است. طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، سرطان روده بزرگ دومین علت اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان و زنان آمریکایی به شمار میرود. و همچنین در صورت فروش محصولات توتون به همه افراد زیر ۱۸ سال تمام محصولات دخانیات مصادره و ضبط و جریمه نقدی میشوند. تکرار تخلف منجر به پرداخت مبالغ سنگین جریمه میشود. نزدیک به ۲۰٪ از مردان و ۴٫۵٪ از زنان بزرگسال در کشور تنباکو استفاده میکنند. هرساله ۶۰٫۰۰نفر ایرانی بهطور مستقیم یا غیرمستقیم در اثر استفاده دخانیات جان خود را از دست میدهد. مجله پزشکی سلامت و رژیم لاغری دخانیات عامل ۲۵ درصد از مرگ در کشور میباشد. واردات سیگار، تنباکو، سیگار برگ، کاغذ سیگار و فیلتر سیگار تنها به قدرت یکتای دولت بستگی دارد. ایرانیها سالانه ۸/۱ میلیارد دلار صرف تنباکو میکنند. ایرانیان بیش از ۸/۱ میلیون دلار برای دخانیات در سال هزینه میکنند / با توجه به قوانین ۲۰۱۰ سیگاریها از این پس در کارهای بزرگ دولتی گماشته نمیشوند. به دلیل آلودگی هوا در تهران شیوع بیماریهای تنفسی و سرطان سرعت قابل توجهی را در ایران داشتهاست. طبق تخمین بانک جهانی زیان وارد شده به ایران بر اثر مرگهایی که علت آن آلودگی هوا بوده ۶۴۰.

پزشکی و سلامت عمومی

در مبتلایان به دیابت نوع 2، سلولهای بدن به هورمون انسولین پاسخ درستی نمیدهد. انسولین ترشح شده نمیتواند عملکرد طبیعی و مناسبی را بروز دهد و سطح قند خون را بکاهد. عوامل متعددی در ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 موثر هستند. نوع دیگری از قند خون بالا، دیابت بارداری محسوب میشود. این نوع دیابت فقط در زنان باردار رخ میدهد. حتی ممکن است فرد سابقه ابتلا به دیابت هم نداشته باشد و در دوران بارداری به دیابت مبتلا شود. حدود 4 درصد زنان باردار به این مشکل در دوران بارداری برمیخورند. علت ابتلا به دیابت بارداری به طور کامل مشخص نیست. اما میتوان با راهکارهای مناسبی مانند برنامه غذایی و فعالیت بدنی مناسب از ابتلا به آن پیشگیری کرد یا به درمان مناسب برای آن دست یافت. عدم کنترل دیابت بارداری میتواند برای جنین و مادر خطرات متعددی را به همراه داشته باشد. ابتلا به این نوع دیابت اغلب بین هفتههای 24 الی 28 بارداری خود را نشان دهد. انواع مختلف این بیماری، تقریبا علائم یکسانی را به همراه دارند. حوزه سلامت و علوم پزشکیشواهدی وجود دارد که نشان می دهد هوش مصنوعی می تواند به بهبود ایمنی بیمار کمک کند. یک بررسی سیستمیک اخیر از 53 مطالعه بررسی شده که تأثیر هوش مصنوعی بر ایمنی بیمار را بررسی میکرد، نشان داد که ابزارهای پشتیبانی تصمیمگیری مبتنی بر هوش مصنوعی میتوانند به بهبود تشخیص و مدیریت دارو کمک کنند. راه های بالقوه زیادی وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند هزینه ها را در سراسر صنعت مراقبت های بهداشتی کاهش دهد. کاهش خطاهای دارویی، کمکهای بهداشتی مجازی و حمایت از جریان کار اداری و بالینی کارآمدتر. بسیاری از بیماران خارج از ساعات کاری معمولی به سؤالاتی فکر می کنند. هوش مصنوعی میتواند به ارائه پشتیبانی شبانهروزی از طریق رباتهای چت کمک کند که میتوانند به سؤالات اساسی پاسخ دهند و در مواقعی که دفتر پزشک آنها باز نیست، منابعی را در اختیار بیماران قرار دهد. هوش مصنوعی همچنین میتواند بهطور بالقوه برای تریاژ (الویت بندی بالینی)سوالات و پرچمگذاری اطلاعات برای بررسی بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، که میتواند به ارائهدهندگان سلامت در مورد تغییرات سلامتی که نیاز به توجه بیشتری دارند هشدار دهد.

کانال پزشکی و سلامت

اما با شروع طب مدرن و نوآوری های شگرف در عرصه پزشکی، تعریف جدیدی از سلامت جسمانی به وجود آمد. در تعاریف امروزی، سلامت جسمی، طیفی از عدم وجود بیماری تا تناسب اندام است. فعالیت بدنی: شامل قدرت بدنی، انعطاف پذیری و استقامت است. تغذیه و رژیم غذایی: شامل مصرف مواد مغذی، نوشیدن مایعات و سلامت دستگاه گوارش است. مراقبت های پزشکی: شامل رسیدگی به بیماری های جزئی یا جراحات و درخواست مراقبت های اضطراری در صورت لزوم است. استراحت و خواب: شامل استراحت و آرامش دوره ا ، همراه با خواب با کیفیت بالا است. فعالیت بدنی: بیشتر کودکان و بزرگسالان سالم باید روزانه فعال باشند. این فعالیت ها باید ترکیبی از فعالیت های بدنی آرام و ورزش های هوازی باشد. از جمله فعالیت های بدنی اوقات فراغت می توان به ورزش های کششی، دوچرخه سواری و پیاده روی اشاره کرد. تمرینات قدرتی، دویدن و ورزش حرفه ای نیز بسیار توصیه می شوند. تغذیه و رژیم غذایی: یک رژیم غذایی متعادل باید حاوی کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها، ویتامین ها و مواد معدنی باشد.

  1. اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی
  2. فعالیت هایی در خانه برای کودکان
  3. سلامت شغلی
  4. اختلال اضطراب اجتماعی
  5. به ازای BMI ≥ ۴۵ یا BMI ≥ ۵۰ "چاقی مفرط"
  6. بدن درد
  7. اختلال اضطراب فراگیر
  8. Becker, P. (1982). Psychologie der seelischen Gesundheit. Göttingen: Hogrefe

مفهوم سلامت دیجیتال و استفاده از تکنولوژی برای مراقبت از سلامتی و بهبود سلامتی موضوعی گسترده و در حال پیشرفت است. بخشی از هدف های سلامت دیجیتال این­ها هستند. با توجه به وجود کرونا و جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضروری به مراکز درمانی، آشنایی با حوزه سلامت دیجیتال و اپلیکیشنهای این حوزه، مهمتر از قبل شده است. به همین دلیل، در این مقاله، اپلیکیشنهای حوزه سلامت دیجیتال را معرفی میکنیم و کاربرد آن ها را در بهبود سلامت جامعه بررسی میکنیم. سلامت دیجیتال در واقع به معنای ایجاد تحول دیجیتالی در درمان، با استفاده از تکنولوژی و فرهنگسازی است. انجام فرایندهای درمانی با کمترین درد فراهم کند. EHRها (Electronic Health Records) در واقع پرونده دیجیتالی از مستندات درمانی بیماران هستند. جراحی و تجویز داروهای بیماران است. همچنین با کمک تکنولوژی، پوشههای خاک گرفته کاغذی کم کم جای خود را به این مستندات دیجیتالی می­دهند و مدارک دیجیتالی بیماران به صورتی امن در فضای ابری ذخیره میشوند.

  • مننژیت باکتریایی
  • سازمان سلامت ملی NATIONAL INSTITUTE OF HEALTH
  • اختلال نافرمانی مقابله جویانه
  • رشد سریع در حوزه دارویی
  • کاهش خطاهای پزشکی ناشی از ضعف دسترسی به اطلاعات لازم

پس بدون نگرانی و اتلاف وقت در مطب و کلینیک ها در خانه بمانید و از یک ویزیت پزشک آنلاین در هر مکان بهره ببرید. در ادامه چند راهکار ساده برای سلامت ذهن عنوان می کنیم. ویزیت پزشک آنلاین یکی از خدماتی است که با استفاده از آن میتوانید بدون اتلاف وقت، با صرف هزینه کمتر و… با دکتر مورد نظر خود مشاوره و ویزیت شوید . ازپزشک با قرار دادن این خدمات ارزشمند در سامانه خود باعث شده تا در هر مکانی و هر زمانی بتوانید به راحتی از این خدمات استفاده نمائید. فقط کافی است همین الان اپ ازپزشک را نصب کرده تا از تمامی خدمات این مجموعه برخوردار شوید. مراحل رژیم دوکان حتما به تغذیه خود اهمیت بدهید . تغذیه درست و صحیح تاثیر چشمگیری بر روی سلامت ذهن و بدن دارد. تغذیه درست باعث کاهش استرس شده و اعتماد به نفس شما را بالاتر میبرد . همچنین تغذیه درست در بهبود اضطراب و افسردگی هم مؤثر است و سلامت ذهن را تضمین می کند.

آخرین مطالب