بلوک های CAD چیست؟ 10 سایت برتر دانلود رایگان آبجکت اتوکد

بلوک‌های اتوکد یا آنهایی که در هر برنامه CAD دیگری هستند، فایل‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها

توسط DASTESALAMATT در 23 خرداد 1401

بلوک‌های اتوکد یا آنهایی که در هر برنامه CAD دیگری هستند، فایل‌هایی هستند که می‌توان آن‌ها را در فایل‌های CAD دیگر قرار داد، به همین سادگی.

چیزی به همین سادگی نسبت به ساخت و ساز سنتی پروژه‌های فنی مزایای زیادی ایجاد می‌کند و امکانات بی‌پایانی را در اختیار ما قرار می‌دهد، زیرا زمانی که هر طرحی را تولید می‌کنیم، می‌توان آن را در نقشه موجود برای تکمیل و تکمیل گنجاند و به ما کمک کرد در زمان پروژه CAD خود صرفه‌جویی کنیم. بلوک های CAD در نتیجه نیاز به استفاده مکرر از چندین شی در پروژه های مختلف بوجود آمدند. اکنون، به لطف بلوک‌ها، این نقشه CAD فقط باید یک بار تولید شود، اولین باری که به آن نیاز است. در پروژه های بعدی که به همان شیء نیاز دارند، به جای ترسیم مجدد آن، با گنجاندن آن در فایل CAD که روی آن کار می کنیم، مجدداً از آن استفاده می شود.

https://artacivil.ir

آبجکت های اتوکد

مزایای استفاده از بلوک های CAD مزیت اصلی این است که زمان زیادی در هنگام توسعه پروژه های فنی ما صرفه جویی می شود که امکان نمایش گرافیکی با کیفیت بهتر را فراهم می کند. استفاده مجدد از بلوک‌های اتوکد محدود به طرح‌های ما نیست، زیرا منطقاً می‌توانیم از هر بلوک یا فایل CAD شخص ثالثی نیز استفاده کنیم، اگر استفاده از آن در پروژه ما مجاز باشد.

علاوه بر این، شرکت‌هایی که محصولات یا سیستم‌های ساختمانی تولید می‌کنند، اغلب کتابخانه‌های محصول خود را در نسخه‌های .dwg یا .dxf با هدف تجاری پروژه‌ها ایجاد می‌کنند که نیاز به محصولات یا راه‌حل‌های فناوری خود را بیان کرده و آن‌ها را در وب‌سایت‌های خود ارائه کنند. مزیت دیگر استفاده از بلوک‌های اتوکد، صرفه‌جویی در فضای فایلی است که داده‌های تنها یک موجودیت یا بلوک در آن ذخیره می‌شود، صرف نظر از اینکه دو بار یا 20 بار تکرار شود.

فرمت های مختلف آبجکت اتوکد

یکی دیگر از ویژگی های موازی با این وجود دارد، جایی که اگر برخی از بلوک های نقاشی ما نیاز به تغییر دارند، تنها برخی از آنها باید از طریق ویرایشگر بلوک تغییر کنند. پس از اصلاح و ذخیره، به‌طور خودکار در بلوک‌های باقی‌مانده تغییر می‌کند زیرا یک موجودیت است. نکاتی در مورد ایجاد بلوک های CAD هنگامی که یک طرح یا نقاشی را برای استفاده بعدی به عنوان یک بلوک تولید می کنیم، قوانین زیر باید حداقل برای استفاده بهینه از بلوک ها در نظر گرفته شود:

اول: بهتر است کل بلوک را در لایه 0 ایجاد کنیم و با این احتیاط اگر مثلاً یک بلوک تخت یا میز را در لایه «مبلمان» قرار دهیم، بلوک درج شده لایه مذکور را به خود اختصاص دهد تا زمانی که لایه ها را اجرا می کنیم و آن را فعال یا غیرفعال می کنیم، بستر Insert مانند بقیه عناصر آن لایه رفتار می کند.

دوم: ما باید ماژول هایی را که بلاک های خود را با آنها می سازیم بررسی کنیم، زیرا باید با ماژول هایی که معمولاً در آنها کار می کنیم مطابقت داشته باشند.

سوم: با انتخاب نقطه درج و بررسی این جنبه، همراه با مورد قبلی، از موقعیت های وقت گیر که بلوکی که درج کرده ایم دیده نمی شود و یا قرار نمی گیرد که منجر به ناامیدی و اتلاف وقت زیاد می شود، جلوگیری می کنیم. نقطه درج معمولاً نقطه ای است که بخشی از نقاشی است.

چهارم: ما باید انواع عناصر اصلی مانند حروف، فونت ها و سایه هایی را که در بلوک های خود استفاده می کنیم بررسی کنیم، زیرا اگر این عناصر بخشی از کتابخانه ما از این عناصر (اغلب استاندارد) در هنگام ورود به بلوک CAD نباشند، این عناصر نمایندگی نمی شود یا توسط دیگران جایگزین می شود.

10 سایت عالی برای دانلود رایگان آبجکت های اتوکد "آبجکت 2D, 3D اتوکد"

پنجم: همچنین بسیار متداول است که کاربران نسخه های اتوکد بسیار قدیمی مانند v2000، v2004 و غیره را نگه می دارند، بنابراین اگر بلوک با نسخه های جدیدتر مانند 2013 یا 2018 ایجاد شود، نمی توانیم آن را در خود باز کنیم. طراحی در این موارد می‌توان از برنامه Autodesk DWG TrueView استفاده کرد که علاوه بر نمایشگر بسیاری از فایل‌های گرافیکی، امکان تبدیل این فایل‌ها را به نسخه‌های مختلف موجود فراهم می‌کند.

بلوک های اتوکد در زبان های دیگر چگونه نام گذاری می شوند؟

فرانسوی: بلوک‌های موبیل cad، arbres، voiture، sanitaires، آشپزخانه، portes، mobilier de bureau، treillis، appareils de gymnastique، personnes، signaux، esciers، profilés laminés آلمانی: cad blöcke möblel, bäume, fahrzeuge, badezimmer, kochen, türen, büromöbel, schlosser, fitnessgeräte, menschen, Signale, treppe, stahlprofil

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن
avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

آپشن‌ های بی مصرف خودروهای امروزی


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

رنو در بازار ایران


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

سریع ترین هاچ بک ها


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

شرکت های فولکس واگن


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

چند شرکت خودروسازی معروف که ورشکست شدند


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

شورولت کامارو


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

قدرتمندترین خودروهای جهان


avatar
پیستون شاپ
تاریخ ثبت : 27 خرداد 1401

مزایا و معایب فیات ۵۰۰