دستگاه تصفیه هوا چیست؟ + معرفی جدیدترین تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا چیست؟ امروزه آلودگی هوا یکی از معضلاتی است که بسیاری از شهرهای ایران را درگیر کرده است. وزار

توسط DASTESALAMATT در 15 بهمن 1401

دستگاه تصفیه هوا چیست؟

Air Purifierامروزه آلودگی هوا یکی از معضلاتی است که بسیاری از شهرهای ایران را درگیر کرده است. وزارت بهداشت تخمین زده است که سالانه حدود 30 هزار ایرانی به علت آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند. بنابراین تصفیه هوای منزل به عنوان محلی که افراد زمان بسیار زیادی را در آن سپری می کنند مورد توجه جامعه قرار گرفته است. روش های تصفیه هوای منزل تاکنون توسط افراد و سایت های مختلفی عنوان شده اما متاسفانه بسیاری از آن راهکارها غیرعلمی بوده و نه تنها آلودگی را کاهش نمی دهند، خود باعث افزایش آلاینده ها در هوا می شوند. به همین خاطر از دکتر مصطفی هادئی درخواست کردیم تا بهترین روش های تصفیه هوای منزل را با ما در میان بگذارند. ایشان دکتری بهداشت محیط از دانشگاه علوم پزشکی تهران دارند و به طور تخصصی بر روی اثرات آلودگی هوا بر سلامت انسان مطالعه می کنند. در این مطلب مواردی که ایشان برای تصفیه هوای خانه ذکر کرده اند را مرور می کنیم.

  1. تصفیه هوا رومیزی
  2. هرگز داخل خانه سیگار نکشید
  3. سیستم فیلتراسیون 6 مرحلهای
  4. بخار پخت و پز

Air Purifierاین فیلترها میتوانند آلایندهها را تا 99.7 درصد حذف کند و عملکرد قابل قبولی را ارائه دهد. این دستگاه را میتوان در فضاهای بزرگ مانند: باشگاهها، فروشگاهها، فرودگاهها و سایر اماکن عمومی استفاده کرد. یکیدیگر از بهترین دستگاههای تصفیه هوا، دستگاه تصفیه هون لند مدل XJ8200 است. این دستگاه دارای دو پیش فیلتر و دو فیلتر هپا و کربن اکتیو است. قدرت این دستگاه بسیار بالاست و در سه حالت دستی، اتوماتیک و خواب فعالیت میکند. بنابراین در زمان خواب شاهد نور و صدای زیاد از این دستگاه نخواهید بود. این نوع تصفیه هوا فیلترهای هپا و کربن فعال بسیار با کیفیتی دارد و میتواند گازهای سمی، آلایندهها، گرد و غبار، بوهای نامطبوع و باکتریهای محیطی را به خود جذب کند. بر روی این دستگاه از قفل کودک و نشانگر زمان تعویض فیلتر نیز استفاده شده است. دستگاه تصفیه هوا TCL مدل KJ300F-A1 جزء بهترین دستگاههای تصفیه هوا محسوب میشود که دارای قیمت مناسبتری نیز هست. عملکرد این دستگاه کاملاً قابل قبول بوده و با قدرت بالایی میتواند آلایندههای هوا را تصفیه نماید.

ما آرزو کنیم کشیدن توجه به تصفیه هوا. شما هم چنین کردید.

Air Purifierشرکت پنتا به لطف خدا فناوری نوینی را در سیستم های تصفیه هوای بیمارستانی طراحی و مهندسی نموده است. این شرکت، با استفاده از فناوری پلاسما در تولید بهترین دستگاه تصفیه هوا بیمارستانی ، سلامتی را به همه بیماران، پزشکان و کادر درمان هدیه میکند. سلامتی همه آرزوی ماست. امروزه خرید دستگاه تصفیه هوا بیمارستانی برای بیمارستان ها، دندانپزشکی ها،آزمایشگاه ها، مطب های خصوصی، کلینیک ها و مراکز درمانی یک ضرورت است. چرا که این مکان ها از محلهای پر رفت و آمدی هستند که باعث انتشار آلودگی و شیوع بیماری های مختلف می شوند. با توجه به شیوع بیماری کرونا این نگرانی بیشتر هم شده است. همچنین آلاینده های فراوانی در هوای بیمارستان ها وجود دارد که بسیار خطرناک هستند. منشا این آلاینده ها معمولا هم از داخل ساختمان از طریق تنفس افراد، مواد شیمیایی، شوینده ها می باشد و هم از خارج ساختمان مثل دود خودروها، ذرات معلق موجود در هوا و… موثرترین راه برای کم کردن بار آلودگی بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده از دستگاه تصفیه هوا بیمارستانی با فناوری نوین پلاسما می باشد.

ده تصفیه هوا نکات رایگان

تصفیه هوای پیشرفته با تمیز کردن گرد و غبار که باعث می شود تا احساس کنید در جنگل هستید و از هوای تازه در خانه ی خود نهایت لذت را ببرید. شیائومی محصولی با عنوان دستگاه تصفیه هوای شیائومی Air Purifier 4 Pro را پس از این محصول ارائه کرد. نسخه ی pro این دستگاه در برخی از مشخصات قوی تر از نسخه ی معمولی عمل می کند. پیشنهاد می کنیم تا قبل از خرید این دو محصول را با هم مقایسه کنید. کنترل هوشمند تصفیه هوا را در هر کجا و هر زمان امکان پذیر است. از برنامه Mi Home/Xiaomi Home برای فعال سازی دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید. با استفاده از آن می توانید تا قبل از ورود به خانه دستگاه خود را روشن و تنظیم کنید تا هوای خانه شما از لحظه ورود تازه باشد. با استفاده از دستیار های صوتی گوگل و الکسا می توانید تا با صحبت با دستگاه آن را به راحتی تنظیم کنید. حالت شب ۳۳.۷ دسی بل (A) کم صدا هوای با کیفیت بالا که شما را بدون مزاحمت میخواباندبه حالت شب بروید تا روشنایی نمایشگر را خاموش کنید تا بدون تابش خیره کننده و بدون نویز تصفیه شود. تصفیهکننده شما هوا را در گردش نگه میدارد و محیط مناسبی را برای یک خواب خوب شبانه برای شما فراهم میکند. شیائومی با ترکیب دو فناوری فیلترکه شارژ الکترواستاتیک و فیلتراسیون مکانیکی هستند، فیلتر با راندمان بالا شیائومی را تولید کرد. این فیلتر میتواند ۹۹.۹۷ درصد ذرات معلق در هوا به اندازه ۰.۳ میکرومتر را حذف کند و گرد و غبار، PM 2.5، گرده، شوره حیوانات خانگی، دود و ذرات ریز را به دام میاندازد.

استراتژی نهایی برای تصفیه هوا

Air Purifierبوی سیگار و بوی مواد شیمیایی از جمله موادی است که برای افراد بسیار ضرر دارد. با استفاده از دستگاه تصفیه هوا بوی سیگار و سایر بوهای نامطبوع از بین می­رود. دستگاه تصفیه هوا این قابلیت را دارد که با استفاده از فیلتر کربن فعال و فیلتر هپا منجر به از بین رفتن بوی مضر دود سیگار شود. فیلترهای هپا قادر به از بین بردن ذرات 0.3 میکرون هستند و چون دود سیگار در هر نقطه 4 تا 0.01 میکرون است، دستگاه تصفیه هوا می­تواند به راحتی دود سیگار را جذب کند. با توجه به این که بیماری­ های تنفسی مانند کرونا و آنفولانزا از طریق هوا به افراد سرایت پیدا می­کند، با استفاده از دستگاه تصفیه هوا، می­توان از شیوع این بیماری­ها جلوگیری کرد. دستگاه­ های تصفیه هوا تا حد زیادی قادر به حذف باکتری ­ها و میکروب­های موجود در هوا هستند. با وجود این که دم و بازدم چرخه طبیعی زندگی است، در صورتی که اکسیژن در اماکن سر بسته وارد بدن ­شود، می­تواند برای بدن ضرر داشته باشد.

این دستگاه در انواع گوناگون و با ظرفیتهای متفاوتی تولید میشود. مدلهای کوچک برای متراژ کم و مدلهای بزرگتر برای ادارات و سایر اماکن عمومی، قابل استفاده هستند. دستگاههای تصفیه هوا در انواع مختلفی تولید میشوند. اما تمامی مدلهای موجود در بازار را میتوان به دو دسته فیلتراسیون فعال و فیلتراسیون غیر فعال، دستهبندی کرد. در دستگاههای با فیلتراسیون فعال، آلایندهها یونیزه میشوند و تعویض فیلتر نیاز نیست. اما در فرآیند تصفیه هوای آنها، گاز مضر اوزن نیز تولید میشود. دستگاههای با فیلتراسیون غیرفعال، جریان هوا را از چندین فیلتر عبور میدهند و آلایندههای آن را میگیرند. در طی این فرآیند، گاز مضری ایجاد نمیشود. اما در این نوع دستگاه، هر چند وقت یک بار، نیاز به تعویض فیلتر است. در ادامه برخی از بهترین دستگاههای تصفیه هوا همراه با نوع فیتراسیون آنها را معرفی میکنیم. بیشتربدانید: پرفروشترین انواع دستگاه تصفیه هوا 1401و ویژگیها! دستگاه تصفیه آلما پرایم مدل AP421جزء بهترین دستگاه تصفیه هوا در سالهای اخیر محسوب میشود.

Air Purifierاستفاده کردن از سیستمهای تهویه و تصفیه هوا برای ایجاد یک هوای باکیفیت، تنظیم رطوبت و دمای محیط، دارای اهمیت زیادی است. به کار بردن این سیستمها در جهت به وجود آمدن فضایی کارآمد و مطلوب، بسیار موثر است سیستمهای تهویه هوا دارای انواع مختلفی هستند و از اجزای متفاوتی هم تشکیل شدهاند. یکی از ملزومات این سیستمها فیلترهای تصفیه هواست که باید هر چند وقت یک بار تمیز شود. تمیز کردن فیلترهای دستگاههای تصفیه هوا به صورت منظم میتواند عمر آنها را بیشتر کند و کارایی موثرتری برای شما داشته باشد. اگر شما هم از دستگاههای تصفیه هوا گرین استفاده میکنید و میخواهید بدانید هر چند وقت باید آن را شستشو دهید یا اینکه چطور میتوان فهمید که فیلتر نیاز به شستشو دارد این مطلب را با دقت مطالعه کنید. پیش از همه چیز لازم است بدانید که همه دستگاههای تصفیه هوا، قابلیت جدا کردن فیلتر را ندارند، بنابراین باید پیش از هر کاری محصولی خریداری کنید که بتوان فیلتر آن را جدا و تمیز کرد.

  • تنظیم سرعت فن با نیاز محیطی
  • میزان استفاده از دستگاه
  • مجهز به حسگر گردوغبار
  • کاهش احتمال بیماری های انتقالی از هوا
  • فیلتر کربن اکتیو
  • مصرف پایین
  • تنظیمات اتوماتیک ندارد

 

برای کاهش خطر آلودگی رادون نیز می توان از دستگاه تصفیه هوا استفاده نمود. ۸.دستگاه تصفیه هوا ذرات خطرناک آزبست را نابود می کند. در سالهای گذشته استفاده ازمصالح سقف آزبست یا لولههای عایق بسیار رایج بود. اگر در یک خانه یا در یک ساختمان تجاری قدیمی هستید، ممکن است در معرض ذرات آزبست قرار بگیرید. با افزایش سن، این ساختمان ها گرد و غبار آزبست را در هوای محیط پخش میکنند. اگر ذرات آزبست را تنفس کنید، میتوانند باعث بیماری ریوی شوند. شما با استفاده و خرید تصفیه هوا میتوانید این خطرات را کاهش دهید. جهت اطلاع از قیمت دستگاه تصفیه هوا و کسب اطلاعات بیشتر و کاربردی درباره ی هر یک از محصولات می توانید به واتس آپ شرکت تهران دما آرکا پیغام دهید. در اینجا نکات مهمی را که نقش مهمی در تعیین و تغییر قیمت کالاهای هواساز خانگی دارند را برایتان آماده نموده ایم. به طور کلی ابعاد دستگاه، قدرت پرتاب هوای تازه و نوع برند بر روی قیمت دستگاه تصفیه هوا به شدت تاثیرگذار است.

تصفیه هوا برای شما ضروری است. این را بخوانید تا بدانید چرا

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با دستگاه تصفیه هوا شیائومی مدل air purifier 4 وب سایت خود باشید.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن