دیزل ژنراتور چیست؟ معرفی کامل ژنراتور های دیزلی

به طور مثال، به کارگیری از این سیستم در بند۱، بخش اعظم جنبه رفاهی و ایمنی دارد. و در بند ۳، که شامل صنعت های م

توسط DASTESALAMATT در 28 شهریور 1401
به طور مثال، به کارگیری از این سیستم در بند۱، بخش اعظم جنبه رفاهی و ایمنی دارد. و در بند ۳، که شامل صنعت های می‌باشد به کارگیری از همین دستگاه، عمده جنبه اقتصادی داشته و به جهت خودداری از خسارات ناشی از قطع برق به عمل میرود و یا در مراکز خبری به نظر سیاسی واجتماعی استفاده از این دستگاه اصلی می‌یابد. دیزل ژنراتورها را می‌توان از نظر طراحی به دو گونه ی V رخ و I صورت تقسیم کرد. دیزل ژنراتورهای خورجینی یا جور V به دقت بالایی تهیدست میباشند و تعمیر و بالانس مکانیکی آن ها گوناگون است. دیزل ژنراتورهای کاترپیلار نیز یکی از برندهای شناخته شده و پرکاربرد در حوزه تامین انرژی برق هستند. چرا که اثاثیه یدکی موتور دیزل چنانچه از میزان مرغوب بودن و استاندارد بالا برخوردار نباشد می تواند خسارات سنگینی وارد کند و آسیب های جدی به آن بزند. سوخت دیزل ژنراتور در مقایسه حیاتی بنزین در دمای بالاتری می سوزد، از این رو کارآمدتر بوده و توان بیش تری را برای ژنراتور تضمین می کند. دیزل ژنراتورها به جهت کارایی درست به تعمیر و نگه داری منظمی نیز احتیاج دارند. کمپانی نیروگاهی تتاپاور فقط کمپانی دانش‌بنیان در حوزه موتور ژنراتور در ایران، تولیدکننده و مونتاژکننده موتور ژنراتورهای دیزلی و ژنراتورهای گازی است. این شرکت با پنج تاییدیه علم بنیان می باشد که یکی از از آن‌ها برد ECU موتورژنراتور های شالوده گازسوز می باشد. مفتخریم اعلام کنیم که شرکت تتاپاور برای اول بار در مملکت طراحی و ایجاد سیستم‌های در دست گرفتن ECU را انجام و به مدت 5 سال بر بر روی موتورژنراتورهای خود کارگزاشتن و در حالت دائم فعالیت کار می‌کند. عمومی برای افزودن احتیاط به جهت تضمین عدم وجود قطعی الکتریسیته ناگهانی ، ممکن میباشد ضروری باشد که این تست تا سه بار تکرار شود. فشار نامناسب روغن در موتور ژنراتور منجر کارکرد نامناسب دیزل ژنراتور می‌شود. به جهت پرهیز از خاموش شدن‌های پیش بینی نشده، می‌توان از کیت‌های خاموش کننده استعمال کرد. کیت‌های خاموش کننده، ژنراتور را برعلیه خرابی‌ها نگهداری می نماید و مکانیزم آن را در دست گرفتن می‌کند. واضح می باشد که برای ارتقاء طول قدمت و بهره برداری طولانی مدت، دیزل ژنراتور ها نیاز به محافظت و نگهداری مستمر دارند. در این راستا اقداماتی می‌بایست انجام شود تا بالاترین بازدهی دستگاه در طولانی‌ترین عمر آن تحقق یابد. ترکیبی از یک موتور دیزل اساسی یک ژنراتور الکتریکی به جهت تولید انرژی الکتریکی است. طرز فعالیت نیروگاه دیزلی با اعتنا به مکان و میزان برقی که تامین می نمایند به دو دسته زیر تقسیم می شوند. یکی دیگر از مباحث دوچندان کلیدی در گزینش ژنراتور سیستم تحریک آن می باشد که می تواند تاثیر زیادی بر روی کارایی دایم دیزل ژنراتور داشته باشد. اکثر صدای تولید شده به وسیله دیزل ژنراتور از اگزوز خروجی دیزل ژنراتور به‌وجود می آید. سر شیوه خروجی اگزوز ژنراتور از لرزه گیر آکاردئونی استفاده می‌گردد تا لرزش دیزل ژنراتور به سیستم اگزاست انتقال پیدا نکند و مبداء اگزوز ژنراتور را به سقف یا این که بر بر روی مبنا ، فیکس و محکم میکنند. جهت مطالعه اکثر در گزینه اگزوز و مرجع سایلنت دیزل ژنراتور به سربرگ آموزش مراجعه کنید.

دیزل ژنراتور Scania اسکانیا

با اعتنا به اینکه سوخت مصرفی این دستگاه گازوئیل ، گاز یا این که بنزین و … باشد ، به ترتیب اسم های دیزل ژنراتور ، ژنراتور گازسوز و ژنراتور بنزینی به آن دیتا اند . دارای همین هم اکنون موتورهای دیزل آن، در دیزل ژنراتورها هم آیتم به کارگیری قرار می‌گیرد. در خرید دیزل ژنراتور حیاتی تنوع زیادی روبرو هستید و نرخ هایی که به جهت آنها ارائه می‌شود هم در طیف گسترده ای تغییر تحول می کنند. دلیل این تفاوت در نوع و نرخ و ارزش ها، به کار گیری از اجزای متفاوت دارای کیفیت های متفاوت داخل موتور برق است. از مزیتهای موتور های دیزلی ولوو میتوان قابلیت کار در وضعیت آب و هوایی سخت، خروجی یکنواخت و سوای لرزش حساس صدای نسبی کم، گازهای خروجی ناچیز اگزوز، کارگزاری خدمت و حفظ آسان، مصرف تحت سوخت و مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی و … اسم برد. این موتورها به طور معمول حیاتی ژنراتو های استمفورد انگلیس، مک آلته ایتالیا و لروی سومر فرانسه کوپل می گردند. قیمت دیزل ژنراتورکامینز به کارداران متعددی مانند مشخصات فنی، مارک تولیدکننده، قدرت دستگاه، مقدار مصرف، دسته موتور دیزلی، کوپل دستگاه، نوسانات ارزش ارز، گشتاور موتور، گارانتی، سرویس ها پس از فروش و غیره بستگی دارد. همین دستگاه در مدل‌های متنوعی طراحی، ساخت و به بازار عرضه شده است. از طرفی در کاتالوگ شرکت تولید کننده به جهت هر دیزل ژنراتوری یک قدرت اضطراری و یک اقتدار دائم تعریف‌و‌تمجید شده هست . توان ضروری یا این که Standby Power در واقع به عبارتی توانی هست که دستگاه تا یک ساعت می تواند در اختیار مصرف کننده قرار دهد و پس از ساعت اول مبتلا افت حدود ۱۰ درصدی شده و از آن به آن گاه اقتدار دایم Prime Power را می تواند در اختیار مصرف کننده قرار دهد . گنجایش قدرت اولیه ژنراتور دیزلی فارغ از محدوديت در تعداد ساعت بهره برداری، کلیدی ميانگين كاركرد ۶۰ الی ۸۰۰ % ظرفيت نامی و دارای امكان بیش تر توشه ۱۰٪ به مدت يك ساعت، در هر ۱۲ ساعت كارکرد می باشد. همین دسته ژنراتور به عنوان مولد الکتریسیته در بخش ها دوردست گزینه استعمال قرار می گیرد. دستگاه های مولد برق توانایی ایجاد برق حیاتی خروجی های گوناگون از 220 تا تعدادی هزار ولت را دارند اما در اکثر آنان این خروجی متساوی الکتریسیته سه فاز و 400 ولت می‌باشد. شرکت نیرو آفرینان قدر نیز محصولات مجموعه پركینز خویش را به دو شکل كوپله شركت نیروآفرینان و یا این که كوپله فابریک خارجی (شركت های ‪PRAMAC، ELCOSE، AKSA، GTI‫‪ ,FGWILSON) ارائه می‌کند. متناسب با میزان و نوع آن به وسیله مصرف کننده و یا این که فروشنده قابلیت و امکان پذیر می باشد. دیزل‌ها برای عوارض دیگری هم خریداری شده‌اند، البته بایستی برای حصول اطمینان به طور تمام آزمایش شود.
  • جهت مشاوره مجانی ، خرید و نصب میتوانید اهمیت کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید.
  • مصرف کنندگان، به عهد خودشان، به لحاظ می برسد در دست گرفتن همگی چیز در به عبارتی نوع را در دست دارند.
  • هنگام خرید کردن یک ژنراتور دست دوم قابل اطمینان، یکی از از اولین مواردی که می بایست تحلیل شود ، سابقه ، سن ، و میزان ساعت استفاده شده ژنراتور می‌باشد.
  • دیزل ژنراتور در مکان هایی که دسترسی به الکتریسیته شهری وجود ندارد، مضاعف گسترده است.
  • عملکرد دیزل ژنراتور به طور خلاصه طی چهار مرحله مکش، تراکم، احتراق و تخلیه صورت می‌گیرد.
برای جلوگیری از پیدایش چنین مشکلی محل حفظ دیزل ژنراتور باید بصورت روتین بازرسی شود. ۹) در رخ مشاهده دود بیش از حد و لرزش دیزل ژنراتور یا این که دمای بالاتر از ۹۰ درجه فوراً مبادرت به خاموش نمودن ژنراتور و تماس مهم کارمندان دیزل بان گردد. ۴) دقت شود گازوئیل در مخزن اتمام نرسد در شکل اتمام سیستم سوخت نیاز به هواگیری دارااست و در روشن شدن مشکل تولید خواهد شد. ۲) فیلتر هوا و آب نیز دارای اعتنا به حالت جوی و مقدار گرد و غبار تشخیص اپراتور بده بستان گردد. ۲) مشاهده از سطح روغن و برسی میزان مرغوب بودن روغن و تماشا از فیلتر روغن و اجزاء موتور که دارای نشتی روغن نباشد. بر این مبنا تنوع در ایجاد اشکال ژنراتور کلیدی سوخت گازوئیل رخ گرفته است.

شرکت بازرگانی عارف دیزل پارس

نیاز به خدمت و بده بستان بعضی قطعات از جمله فیلترهای هوا و سوخت پیدا می کند. موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای دیگر از استهلاک کمتری برخوردارند. سیم پیچی ژنراتور کمپانی اسپادانا صنعت سیم پیچی گونه های ژنراتور را انجام می دهد. شرکت اسپادانا صنعت خدمت و مراقبت ژنراتور حیاتی نیروی چابکدست انجام می دهد. طبیعتاً ژنراتور پرایم به نسبت ژنراتور استندبای برای مدت زمان بیشتری برق تولید می کند. در دیزل زنراتور دسته دوم یا اورهال شده نیز مصرف سوخت به ازای هر کاوآ در بار تمام در حدود 0.20 لیتر در ساعت می باشد به طور مثال دیزل ژنراتور 100 کاوآ در هر ساعت در حدود 20 لیتر گازوییل در رخ تندرست دستگاه مصرف می نماید. دیزل ژنراتور یک جور مولد الکتریسیته می باشد که به جهت تولید الکتریسیته لازم در مکان‌های مختلف نظیر بیمارستان‌ها، مراکز نظامی، بخشها بدور افتاده و غیره مورد به کار گیری قرار می‌گیرد. همین وسیله خودش به تنهایی برای ما برق ساخت نمی نماید بلکه اهمیت استعمال از انرژی مکانیکی عرضه شده و اهمیت تولید حرکت و ایجاد بار الکتریکی در سیم پیچ ها در مدار الکتریکی، الکتریسیته را به تیتر خروجی سیستم ساخت می کند. همین جریان، شارژ الکتریکی جریان الکتریکی عرضه شده توسط ژنراتور است.

کنترل دیزل ژنراتور

هر دیزل ژنراتور از بر روی مقدار کیلو وات برقی که تولید می نماید مرتبه بندی می شود. یک خانه یا یک مزرعه ممکن میباشد 22 الی 25 کیلووات الکتریسیته ضروری داشته باشد. در این مورد، یک موتور دیزل ژنراتور 30 کیلو واتی مطلوب خواهد بود. همین موتور دیزل ژنراتور 30 کیلوواتی معمولاً اساسی اقتدار 25 کیلووات و سرعت 1800 دور بر دقیقه به مدت دوران طولانی فعالیت خواهد کرد. در قسمت کنترل موتور می بایست پارامترهای سرعت، میزان روشن بودن، فشار روغن، میزان حرارت سیال خنک کننده و … میزان گیری شود. این نصیب علاوه بر شارژ نمودن باتری، مقدار شارژ باتری را نشان می دهد، اقتدار همین شارژر حیاتی اقتدار خروجی ژنراتور متناسب است. در بعضی از دیزل ژنراتور ها از مایع و در برخی دیگر از گاز هیدروژن به جهت خنک سازی استفاده می شود. در لحاظ گرفتن سایز دیزل ژنراتور به جهت جلوگیری از اندک شدن توشه یا این که نبود اقتدار واجب می باشد و این فعالیت توسط الکترونیک مدرن بویژه بارهای غیرخطی سخت شده است. ژنراتورها در توانهای گوناگون را می‌توان داخل یک اطاقک ایزوله قابل حمل قرار داد. هر یک از قطعات که در گیر نقص‌ باشد بایستی تعویض گردد، ایده آل میباشد که قطعه معیوب اهمیت قطعه پیشنهاد شده بوسیله سازنده تعویض رخ گیرد. ممکن میباشد هر از گهگاه با ژنراتوری مواجه شوید که اجزای دیزل ژنراتور پایانه یا این که موتور متمایز نسبت به نمونه نخستین دارد. در حالی‌که این دستور نشان دهنده این میباشد که تعویضی رخ گرفته، تا وقتی که قطعات جدا از هم بوسیله یک برقکار معتبر کارگزاشتن شوند.

نگهداری از دیزل ژنراتور

همچنین در مناطقی که قابلیت و امکان برق کشی وجود ندارد از ژنراتور به کارگیری می شود. کانوپی های سایلنت را می بایست بی تردید افراد کارشناس طراحی و ساخت کنند. تحمل وزن یک ژنراتور ، تحمل لرزش های ایجاد شده زمانه کار نمودن ژنراتور را داراست . وظیفه یک رادیاتور سرد کردن موتور در هنگام فعالیت نمودن آن می باشد. ضروری هست بدانید که اگر موتور اگزوز نداشته باشد باعث داغ کردن و خفه شدن موتور می شود. در ادامه قسمت های متعدد یک ژنراتور جهت آشنایی بخش اعظم معرفی میگردد. جهت اطمینان از تأمین برق گزینه نیاز در مواقع لزوم، دیزل ژنراتورها نیاز به سرویس و حفظ در فواصل منظم دارند. در تعیین ژنراتورها عامل ها متعددی نظیر تامین سوخت و ذخیره آن، شرایط عمل و تامین توشه و غیره تاثیر دارند. یک عدد از عوارض تعیین عمده ژنراتورهای دیزل تعداد بیشتر تامین کننده های قطعات آن، عدم نیاز به دانش و تجربه دوچندان و همینطور حمل و نقل و خط مش اندازی معمولی خیس آن است. دیزل ژنراتورهای سیار و قابل حمل بخش اعظم در عملیات غیر ساکن و پروژه های دربین شهری کاربرد دارند. دیزل ژنراتورهای استاندارد و ساده همگانی ترین گونه های دیزل ژنراتورها هستند که در اندازه های متعدد وجود دارند. دیزل ژنراتورهای پردور حیاتی سرعت 750 تا 1500 دور در دقیقه عمل می کنند، نسبت وزن به قدرت آن‌ها از بقیه اشکال کاهش بوده و شتاب بارگیری و شیوه اندازیشان بیشتر است.

مشخصات فنی دیزل ژنراتور

این موتورها از حیث راندمان بالا و کارایی جز بهترین برندهای موتور در عالم بشمار می روند. تکنولوژی ساخت و خدمات پس از فروش معتبر آن در تراز جهانی سبب گشت که به یکی از از محبوب ترین موتورهای دیزل تبدیل گردد. کاربرد اصلی ژنراتور وقتی می باشد که دسترسی به الکتریسیته شهری قابلیت و امکان پذیر وجود ندارد و گاهی نیز به جهت کمتر هزینه های مصرف انرژی بکار می رود. مزیت هایی متعددی در خرید دیزل ژنراتورها یا این که موتور برق های کارکرده ولی اهمیت ساعت کم، وجود دارد. این هیتر به طور دائم در مدار در اکنون کارکرد می‌باشد، به این جهت احتمال خراب شدن آن بالا است. هر بخش از دیزل ژنراتور حیاتی شاسی بوده که همگی اجزا و تجهیزات بر روی آن قرار می‌گیرند. وجود حیوانات و حشرات در اطراف دستگاه و آب و هوای نامناسب می‌توانند آسیب‌هایی را به جهت دستگاه به ملازم داشته باشند، بنابراین علاوه بر اینکه می بایست ژنراتور را در رده قابل قبولی قرار دهید، بایستی به شکل روتین آن را بررسی کنید. مشخصه‌ای که اساساً توان خروجی دیزل ژنراتور را مهم آن ابلاغ می‌کنند، کاوا بوده که هرچه درجه بالاتری داشته باشد، به این معنی که ژنراتور اقتدار خروجی بیشتری دارد. همچنین عوامل متمایز را که روی ارتفاع قدمت یک دیزل ژنراتور تأثیر می گذارد تفسیر دیتا می شود. دینام یا این که ژنراتور AC یک ژنراتور الکتریکی میباشد که انرژی مکانیکی چرخشی را به شکل جریان متناوب به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. حرکت چرخشی موتور را به الکتریسیته تبدیل می کند، که به جهت تأمین انرژی توشه ژنراتورها استفاده می شود. این برق به جهت تأمین انرژی مدارس، منزل ها، بیمارستان ها، کارخانه ها، ایستگاه های مبنا ارتباط از رویه به دور و اکثری از برنامه های دیگر استفاده می شود. از دیزل ژنراتور می توان به عنوان مرجع تغذیه اصلی، Prime Rated Power یا Power Operating Continuous یا به عنوان منشاء تغذیه پشتیبان، Emergency Standby Power یا منبع تغذیه محدود Limited Time Power به کار گیری کرد. به جهت خودداری از غلیظ شدن روغن موجود در سیستم خنک کاری در دیزل ژنراتورها از هیتر به کار گیری می‌شود. از آنجایی که این قطعه به طور دائم در مدار بوده، پس احتمال فساد آن بالا می‌باشد. پس هیترها هم از مواقعی هستند که می بایست در بررسی‌های خویش قرار دهید. یکی از از مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید کردن دیزل ژنراتور به آن توجه شود، نظارت قدرت مصرفی دستگاه می باشد که انتخاب غلط یعنی فراتر و یا این که پایین‌تر بودن همین محاسبه، می‌تواند منجر نقص‌ در عملکرد دستگاه، استهلاک آن و هزینه‌های اضافی شود. شرکت مکالته که در حدود 70 سال در طراحی و ساخت ژنراتورهای دیزلی فعالیت دارد، یک مارک فرانسوی بوده که دستگاه‌های خویش را مهم توان‌های دوچندان متنوع به بازار ارائه می‌کند. دیزل ژنراتورترکیبی از یک موتور دیزل و یک ژنراتور و همچنین همگی موردها فرعی که به هم وصل شده‌اند، می‌باشد تا منشا مهمی برای تامین الکتریسیته واجب و موقت باشند.

اره دورکن، کاربرد و نحوه‌ی عمل و راهنمای خرید

ژنراتور کامینز دو دو شرایط مهم کانوپی و فارغ از کانوپی در بازار های جهانی موجود می باشد. در زیر مشخصات فنی و کاتالوگ ظرفیت های مختلف سایت منبع کامینز موجود می باشد. اقتدار دیزل ژنراتور باید از توان کل دستگاه های تغذیه شونده از آن میان ۳۵-۷۵٪ عمده باشد. همچنین در مورد تجهیزات القایی ، می بایست توان ژنراتور را ۲-۳ برابر بیشتر در لحاظ گرفت. برای نمونه یک موسسه پزشکی، ممکن است نیاز به قدرت ۶۰-۳۲۰ کیلو وات داشته باشد و یک کارگاه تولیدی تا ۱۰۰۰ کیلو وات قدرت دیزل نیاز خواهد داشت. غفلت از این تعمیر و حفظ باعث فساد اجزا و جراحت به کل سیستم می شود. و همانطور که گفته شد، سیستم باید عمل نماید تا نصیب های متحرک خود را “تمرین” دهد. سرانجام، مثل همه اتومبیل ها، تعمیر و حفظ مناسب به جهت به حداکثر رساندن طول قدمت ژنراتور نکته حیاتی مهمی است. در اینجا یک راهنمای کوتاه در آیتم طرز تعمیر و محافظت بر طول عمر دیزل ژنراتور قرارداده شده است. ورقه در اختیار گرفتن ژنراتور گروه ای از اجزای سازنده خواهد بود، در کنار هم بایستی موتور دیزل و دینام AC را زمان فعالیت کنترل کرده و اطمینان حاصل نمایند که تنظیمات در پارامترهای از پیش تعیین شده باقی می ماند. از کاغذ در دست گرفتن به جهت راه و روش اندازی و توقف ژنراتور، قرائت کدهای نقص‌ تشخیصی در موتورهای سازگار و سناریو پارامترها به جهت کاربر استفاده می شود. درنتیجه هدف اهمیت همین قطعه ثابت نگه‌داشتن جریان برق می باشد که مانع از پیدایش مشکلات در دستگاه‌های برقی علی الخصوص اسباب و اثاث خانگی، می‌شود. در به‌کارگیری و جابه‌جایی دستگاه زیاد اهمیت هست و ضخامت فلز شاسی، متناسب دارای وزن دیزل ژنراتور از مهم‌ترین نکاتی میباشد که در خرید یک ژنراتور دیزلی بایستی مد حیث خریداران باشد. اعتنا داشته باشید که بها پایین‌تر بعضی اسمبل‌های انجام‌شده برای سرهم نمودن اجزای ژنراتور سبب پیدایش عواقب عملکردی در کارکرد آیتم انتظار از دستگاه خواهد شد. به کار گیری از ورق‌های فلزی ضخیم و رنگ پودری الکترواستاتیک از مزایای مونتاژ ژنراتورهای دیزلی در بخش‌های فنی واحد ساخت شرکت آبیارن پویان آذر است. شرکت ایدم به‌عنوان نماینده‌ی تولیدی موتورهای دیزلی بنز، با ایجاد گونه های موتور چهار و شش سیلندر، قابلیت و امکان استفاده از ژنراتور دیزلی الکتریسیته را در اشکال زمینه‌های کشاورزی و صنعتی، آماده ساخته است.
آخرین مطالب