اصل کار ترموکوپل چیست؟ دانش صنعت شنژن فوق العاده بخاری فن آوری شرکت, با مسئولیت محدود

رنج عملکرد دمایی همین ترموکوپل فی مابین منفی 200 سکو سانتی‌گراد و 1350 درجه سانتی‌گراد میباشد البته این بازه،

توسط DASTESALAMATT در 8 آذر 1401
رنج عملکرد دمایی همین ترموکوپل فی مابین منفی 200 سکو سانتی‌گراد و 1350 درجه سانتی‌گراد میباشد البته این بازه، مطلق نمی باشد و ممکن میباشد متفاوت باشد. همچنین از آنجا که در آن از مس به کار گیری شده، ضد اکسیداسیون است و توصیه می‌گردد در کوره‌هایی که اکسید دارند، به کار گیری شود. ترموکوپل ها به دلیل دمای تحت آن چنان نبادی با توجه بدانید و به جهت ترازو گیری بالاترین جايگاه گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود. دسته‌بندی نشده از انواع i 1800 و 3-K اساسی قابلیت میزان گیری دما میان 180- تا 1000 جايگاه سانتیگراد به کار گیری می شود. برق ساخت شده در نوک ترموکوپل در هر صورت میلی ولت می باشد و اخلاق و رفتار الکتریکی هر ترموکوپل بر اساس جداول استانداردی که اکثر وقت ها در کشورهای متعدد تمجید شده و مشابه نیز هستند به گونه فلز روی سیم بستگی دارد. این سنسور از دو سیم فلزی ناهمنام تشکیل شده که در انتها به هم متصل شده و به یک ترمومتر ترموکوپلیا دیگر دستگاه هایی که از ترموکوپل پشتیبانی می کنند وصل شده اند. اخبار جهانی هنگامی نصیب اتصالی دو سیم سر یا این که گرم شوند تولید ولتاژ می نمایند و از این ولتاژ ساخت شده می توان به دمای کنونی محیط آیتم استفاده رسید. سنسور دمای مرجع یا به عبارتی CJC باطن خویش همین ماژول‌ها تعبیه شده و پروتکل ارتباطی این ماژول‌ها مدباس میباشد که بر روی بستر RS485 و یا این که TCPIP داده‌های اندازه‌گیری شده را انتقال می‌دهد. اکنون شما کلیدی به کار گیری از این پروتکل می‌توانید دیتا اندازه‌گیری شده خود را به PLC و یا کامپیوتر خود انتقال دهید و برنامه پروژه خود را تکمیل نمایید.

ترموکوپل دسته j

پراب های متنوعی وجود داراست که به جهت کاربردهای میزان گیری گوناگون مطلوب میباشد (صنعتی، علمی، دمای غذا، تحقیقات پزشکی و غیره). اساسی تغییر دمای سمت مشترک دو فلز، در اتصال سرد اختلاف پتانسیل و در سرانجام ولتاژ ایجاد می‌شود. ولتاژ تولید شده را می‌توان اهمیت استعمال از یک ولت‌متر اندازه‌گیری کرده و اهمیت تعبیروتفسیر آن میزان دما را چک کرد. بسیاری از پیچیدگی ترموکوپل ها به ولتاژ اتصال منشا و روش بازخورد اساسی آن پتانسیل (ناخواسته) زمان استعمال از ترموکوپل به تیتر وسیله میزان گیری مربوط می شود. برای عمده کاربردهای عملی، ما صرفا می خواهیم دما را در یک مکان ترازو گیری کنیم، نه تفاوت دما در بین دو مکان را که به طور طبیعی یک ترموکوپل انجام می دهد.
  • ترموکوپل ، وسیله ای شامل دو فلز ناهمگون متصل به هم هست که اهمیت گرم شدن محل اتصال آن ها، برق ایجاد می شود.
  • همواره ایمنی یک عدد از مهمترین نکته ها در استعمال از اثاثیه گازسوز آشپزخانه می باشد.شاخص ترین ابزاری که در این حوزه نقش ایفا میکند ترموکوپل است.
  • دوماً به علت هزینه پایین، محدوده گسترده دما، مقاومت بالا در شرایط ناپایدار و متریال فوق العاده به کار رفته در آن ها.
  • عایق سرامیکی Mullite، یکی از دیگر از متریالی است که به عنوان غلاف حفظ کننده به جهت سنسورهای فلزات با حجب و حیا ( S,RوB ) آیتم به کار گیری قرار می گیرند.
ثابت وقتی به عنوان زمانی ابلاغ می شود که نیاز میباشد سنسور به 63.2% تغییرات پله ای دما تحت یک موقعیت خاص برسد. 5 ثابت وقتی واجب می باشد تا سنسور به 100% تغییرات پله ای نزدیک شود. ترموکوپلی که در معرض اتصال قرار دارد، پر سرعت ترین مقدار پاسخدهی را دارد. به علاوه، هر چه قدر میزان قطر غلاف Prob کاهش باشد، شتاب پاسخدهی کمتر است. ذکر همین نکته ضروریست که گاهی وقت ها غلاف Prob حاذق نمیباشد محدوده تام دما را دارای توجه به تایپ ترموکوبل کند و نیاز میباشد که تحلیل هایی در همین زمینه صورت گیرد. در ادامه دیتاها فنی هر یک از اشکال ترموکوپل توضیح داده می شود.

نحوه ی استعمال از ترموکوپل و ترازو گیری دما

از این دسته علاف حفظ کننده می اقتدار در محیط های گوگردی در reduced temperatures ها به کار گیری کرد. از مشخصات آلیاژ Tantalum می توان به نسوز بودن و انعطاف پذیری زیاد اشاره کرد. همچنن در برابر کلرید آهن و مس، حلال ها، کلر، اسیدهای فرمیک، آب نمک و گاز کلری مقاوم است. زمانیکه 2 سیمی متشکل از فلزات غیر همجنس در یک سر به هم وصل می شوند و طرف دیگر گرم می شود، جریان مداومی وجود داراست که در مدار ترموالکتریک جریان دارد. در صورتی که همین مدار در مرکز قطع شود، ولتاژ مدار باز (ولتاژ Seebeck)، تابعی از دمای محل تماس و مخلوط دو فلز بوده و به‌این معنا می باشد که وقتی محل تماس دو فلز گرم یا این که خنک می شود، ولتاژی تولید می نماید که کلیدی دما ارتباط مستقیم دارد. همان طور که قبلا گفتیم، ترموکوپل جور K از سیم های با آلیاژ کرومل و آلومل ساخته شده است. می توان از آن برای اندازه گیری دما از 330- رتبه فارنهایت تا بیش از 2460 رتبه فارنهایت به کار گیری کرد. یک ترموکوپل از یک اتصال “گرم” جوش داده شده دربین دو فلز غیر مشابهبه طور معمول سیم – و یک اتصال مبداء در انتهای مخالف تشکیل شده است. آلیاژهای فلزی که به تیتر سیم شالوده مثبت و منفی ترموکوپل گزینش می شوند، نوع ترموکوپل را معین می کنند. گزینش گونه ترموکوپل مناسب به جهت یک کاربرد یگانه حیاتی توجه به انتظارات دما و محیطی که سنسور در آن قرار می گیرد انتخاب می شود. به جهت مثال، چنانچه دما در یک راکتور 700 رتبه فارنهایت باشد، البته دمای محیط بیرون در محل اتصال سرد ابزار میزان گیری 70 مرتبه فارنهایت باشد، ولتاژ تولید شده توسط ترموکوپل صرفا دمای 664 جايگاه فارنهایت را نشان می دهد.

سر سیم های ترموکوپل

اجاق گازهای رومیزی نظیر خیلی از اسباب و اثاث گازسوز با مشکلاتی در کارکرد مواجه می شوند. در شکل بروز مشاهده هر دسته کارکرد ناصحیح در قطعات اجاق گازها و ترموکوپل اجاق گاز رومیزی می توانید بدون هیچ جور نگرانی اهمیت لاین تعمیر تماس بگیرید. خرید المنت استخری همکاران ما در اسرع وقت برای ارائه سرویس ها و تعویض انواع ترموکوپل اجاق گاز به محل مورد نظرتان اعزام می شوند. حساس وصال حرارت به محل اتصال همین دو فلز، جریان پاره ای از محل اتصال تولید می شود و به سمت سیم ها، جریان می یابد. یکی از معایبی که این سنسورها دارند غیر‌خطی بودن آن ها میباشد که ولی همین مورد قضیه عیب نیست، بلکه سرشت این سنسور است و چنانچه چنین کمبود نمی‌توانست رنج وسیع دمایی را به جهت ما پوشش دهد. اما از آنجا که در قدیم راه‌اندازی آن نسبت به سنسورهای خطی مضاعف مشقت بار بود همین مسئله را به‌عنوان عیب همین سنسور مطرح می‌کردند و تا به امروز این لفظ بر روی همین سنسور ما‌نده است. البته در ادامه این نوشته سرویس شما توضیح خواهم بخشید که حساس چه روش‌هایی می‌توان این سنسورهایی را که وقتی راه‌اندازی دشواری داشتند، امروز اساسی چه تجهیزات و روش‌هایی فراوان بی آلایش و راحتی کلیدی دقت فراوان بالا اندازه‌گیری کرد. ترموکوپل یک سنسور تشخیص دمای الکتریکی میباشد که در مدارهای بسته کاربرد دارد. طبف جدول بالا سنسور ترموکوپل اهمیت تیپ های متفاوتی از جمله تیپ K، J، T و غیره است. نوع K یک عدد از متداول ترین و پرکاربرد ترین تیپ ترموکوپل می باشد. در جدول زیر کد های رنگی یا این که Color codes های تیپ K در استاندارد های ANSI، BS و IEC نمایش داده است. چنانچه ترموکوپل شما حیاتی سیم #۳۰AWG باشد، این میزان به ۱۵۰ مرتبه سانتیگراد/۳۰۰ فارنهایت کاهش می یابد.

ترموکوپل (Thermocouple) چیست؟

دمای فی مابین اتصالات و متاع فلزات به فعالیت رفته در ایجاد ولتاژ ترموالکتریک تاثیرگذار هستند. این حسگر های دمایی که به آن ها جفت حرارتی نیز گفته می شود. واجب میباشد دو فلز به عمل برده شده در ساختار ترموکوپل غیر نیز فرآورده باشند.

ترموکوپل هددار:

این نوع کاربردی مشابه به نوع S دارااست کلیدی این تفاوت که معمولا از آن در دماهای ذیل استعمال می‌شود. همین جور پایدارترین ترموکوپل هست البته برای دماهای ذیل استعمال می‌شود. نحوه دوم از طرز رنگ بندی استاندارد سیم ها است، به طوری که سیم های ترموکوپل با اعتنا به استانداردهای جهانی با رنگ بندی مشخصی و هر رنگ نشانگر یک پلاریته است. اتصال RTD های سیمه ترانسمیتر های هد مونت دما پیش از اینکه به سراغ خرید ترموکوپل روش های اتصال RTD برویم، به... همین کابلها از ترموکوپل ارزانتر هستند و جهت سهولت اتصال به صورت انعطاف پذیر طراحی شده­اند کابلهای اتصال اساسی وارد نمودن صحبت X سپس از دسته ترموکوپل شناخته می­شوند به تیتر نمونه کابل اتصال برای ترموکوپل نوع K اصلی KX معلوم می­شود. ترموکوپل نوع R حساس به کارگیری از Pt-Rh (پلاتین- رادیوم) و Pt (پلاتین) ساخته می­شود ،حساسیت همین جور ترموکوپل، پایین و در حدود ۸µv/°c است. نیروی محرکه الکتریکی خالص اندازه‌گیری شده را حساس $$\large E_m$$ نشان داده و به شیوه تحت تعریف می‌کنیم. از همین رو خوب تر می باشد قبل از خرید کردن از روش شماره تلفن های موجود در سایت با همکاران ما در تماس باشید تا از پایانی لیست قیمت انواع ترموکوپل ها آگاه شوید. ما در هیتر هدف مبادرت به فروش گونه های ترموکوپل های صنعتی و معمولی اساسی بالاترین کیفیت و ضمانت جنس نموده ایم و همواره در صدد آن هستیم تا حیاتی استفاده از خدماتی ایده آل و مخصوص به فرد، راضی بودن مشتریان خود را جلب نماییم. جهت قرائت دمای ترموکوبل می بایست از یک تجهیز اندازه‌گیری مانندکارت DAQ، میکروکنترلر و PLC به کارگیری کنیم. در واقع، بخش اعظم سازندگان نمودارهای ولتاژ به دما را ارائه می دهند تا بتوانید ایده مهربانی در آیتم تفاوت دما دربین اتصالات سرد و گرم بدست آورید. سیمی که الکترون های موجود در آن بیشتر حرکت می‌کنند، در نقطه اتصال سرد بار منفی‌تری دارند و بدین ترتیب سیم منفی نامیده می‌شود. فلزات گوناگون در آن سیم ها، یا به طور ظریف تر، الکترون های موجود در آن سیم های فلزی مختلف، واکنش متفاوتی به گرما نشان می دهند. غیرمشابه صرفا یک نحوه فانتزی برای گفتن گوناگون است، اما به دلایلی ناشناخته، این کلمه و واژه طبق معمول در زمان بحث درباره ترموکوپل استفاده می شود. برای تعیین قطبیت؛ ترموکوپل را به یک ولت‌متر متصل کنید که کار کشته به اندازه‌گیری میلی‌ولت یا این که میکروولت باشد و وقتی که نوک ترموکوپل کمی حرارت داده می‌شود به دنبال ارتقاء خروجی باشد. ترموکوپل‌ نوع K به دلیل قیمت تحت و گستره دمایی آن به عنوان ترموکوپل تمامی منظوره شناخته می‌شوند.

روش تست ترموکوپل :

RTDها عناصر حسگر تماما غیرفعال میباشند که برای عملکرد به عنوان سنسور دما به استعمال از جریان الکتریکی اصلی منبع خارجی نیاز دارند. اهمیت همین حال، ترموکوپل‌ها پتانسیل الکتریکی خود را تولید می‌کنند. از بعضی جهات، همین سیستم‌های ترموکوپل را ساده‌تر می‌کند، چون دستگاهی که سیگنال ترموکوپل را اخذ می‌کند، نیازی به تامین انرژی الکتریکی به ترموکوپل ندارد. آن به کارگیری می شود می تواند در رسانه های تقلیل دهنده در غیر همین صورت، آن را به زودی بازهای قادر خورده، در همین گزینه می تواند فقط به جهت اندازه گیری های ذیل 500 مرتبه استفاده می شود. زیاد ارزان تر از ترموکوپل گونهقابلیت تکرار صادق زیاد خوب، سبب به وسیع حرارتی و براین اساس آلرژی بالا، و خوب آن خطی است. درصورتیکه چه آن توجه میزان گیری یه خرده زیر تر می باشد البته به طور کامل کار کشته به دیدار اساسی الزامات صنعتی دما، پس از آن صنعت اکثر زمان ها ترموکوپل استفاده.

اتصال خروجی ترموکوپل

هنگامی که محل اتصال تغییر دما را تجربه می کند، یک ولتاژ ایجاد می شود. بعد ولتاژ را می اقتدار حیاتی استفاده از جدول مرجع ترمودینامیکی برای آنالیز دما تعبیروتفسیر کرد.این حقیقت که دو فلز یک ولتاژ تولید می کنند، اثر Seebeck نامیده می شود. دو کاربرد همگانی ترموکوپل‌ها اندازه‌گیری دمای محفظه و چک بر وجود نور پیلوت است. ترمومتر ترموکوپل دار UT325 برای اندازه گیری دماهای زیرصفر نیز به کار گیری شود و نقطه اتصال گرم در چنین دمایی قرار دیتا شود. اعمال حرارت به نقطه اتصال دو فلز در اتصال گرم، منجر ایجاد ولتاژ کوچکی میان دو فلز در طرف دیگر می شود. در این نقطه که به ترانسمیتر یا این که ولت متر متصل می شود اتصال منشا یا سرد تشکیل می شود. دو رسانا و اتصال میزان گیری مرتبط، یک جزء گرمایی را رخ می دهند و رساناها به عنوان پایه های مثبت یا این که منفی شناخته می شوند. تغییر‌و تحول در EMF (ولتاژ ساخت شده) مواد نسبت به تغییر‌و تحول در دما، ضریب سیبک یا این که حساسیت ترموالکتریکی نام دارد. ها به جبران اتصال سرد هم نیاز دارا هستند که تضمین می کند که دمای محیط در پایانه های اتصال سرد، نتیجه ترازو گیری را تغییر تحول نمی دهد و در نتیجه باعث تلاوت ظریف خیس می شود. اصول فعالیت یک ترموکوپل از اثر سیبک یا اثر ترموالکتریک پیروی می کند که به فرایندی اشاره می نماید که در آن انرژی گرمایی به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. همین اثر، ولتاژ الکتریکی را توصیف می کند که زمانی که دو رسانای مختلف به نیز متصل می شوند، تولید می شود و این‌که به چه صورت ولتاژ تولیدی اهمیت دما تغییر‌و تحول می کند. این ترموکوپل نسبتا مناسب و برای کاربردهای اهمیت دمای ذیل مناسب است و در برابر رطوبت مقاوم است. جهت خودداری از تخریب و یا این که زخم دیدن ترموکوپل آن را باطن غلاف فلزی یا این که سرامیکی قرار می‌دهند. ولتاژ بوجود آمده در دوسر آخرین این وسیله در هر صورت میلی ولت و اخلاق و رفتار الکتریکی هر ترموکوپل بسته به مدل آلیاژ سیم‌های آن طبق حیاتی جدول های استانداردی می باشد. به جهت آزمایش ظرفیت فعلی ، به جهت در دست گرفتن دما زمان آزمایش پایداری حرارتی تجهیزات تابلو الکتریسیته نصب میشود. رخی از کمپانی ها به منظور ارتقا کارایی و بازدهی ترموکوپل سری k از وسایل ذخیره داده ها به کارگیری می کنند ، تا دیتا های ارائه شده به وسیله ولت متر و ترموکوپل تصویب شده و آیتم بازرسی عصر ای قرار دهد. دما یکی از مهمترین پارامترهایی هست که به جهت اندازه گیری آن نیاز به سنسور است. الکتریسیته ساخت شده بوسیله ترموکوپل که به انتهای دیگر ترمو کوپل رسیده عرصه مغناطیسی در بوبین تولید می کند و هسته بوبین را در موقعیت جذب یعنی به طرف درون بوبین نگه می دارد. اسکرین بافت حیاتی سیم های باریک گالوانیزه که اسکرین بافت مهم سیم های رشته رشته گالوانیزه معمولا به تیتر لایه بیرونی کاربرد داراست و فضاهای خالی بافت حساس نخ های ابریشم رنگی لبریز می نماید و نوع کابل ترموکوپل قابل تشخیص است. کابل های افزاینده طول و جبران ساز ترموکوپل می بایست اهمیت پلاریته مناسب وصل شوند. پلاریته کابل ها در استاندارد های متفاوت مختلف هست و رنگ های سیم ها به صورت میان المللی استاندارد نشده اند و باید اسم کشور مبدا و سازنده کابل افزاینده ارتفاع و کابل جبران ساز معلوم شود. جهت آشنایی عمده در حوزه آشنایی اساسی تجهیزات الکتریسیته صنعتی دکمه کنید. آورده شود که بتوان نحوه متناسب نمودن دما با ولتاژ از بر روی جدول معین گردد، در اندازه‌گیری راحتتر میتوان به سرانجام واقعی دست یافت. 4) در سطح ی آخر می اقتدار مهم استفاده از جدول ترموکوپل یا به عبارتی thermocouple reference table میزان دمای متناسب کلیدی ولتاژ V را چک کردن کرد.
آخرین مطالب