برنامه درسی برای کنکور باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

برنامه درسی برای کنکور 1401 تا بهترین رتبه را برای کنکور به درستی بدست آورید اینجا حتماً از نداشتن برنامه درسی

توسط DASTESALAMATT در 9 اردیبهشت 1400

برنامه درسی برای کنکور 1401 تا بهترین رتبه را برای کنکور به درستی بدست آورید اینجا حتماً از نداشتن برنامه درسی بارها خسته شده اید. شما بارها به برنامه نرسیده اید. شما اصلاً نمی دانستید چگونه تست کنید ، چگونه موج سواری کنید و چقدر استراحت کنید و خیلی چیزهای دیگر. می خواهم به شما بگویم قبل از اینکه بخواهید بیشترین بهره را ببرید ، باید پیش نیازهای خود را دنبال کنید.

وقتی می توان گفت که یک برنامه ریزی کاملاً صحیح و اصولی است ، پیش شرط های آن برآورده می شود. عدم انجام این کار مانند این است که یک کودک 7 ساله را به کلاس دهم برده و از او بخواهید که این کلاس ها را به دانش آموز کلاس دهم آموزش دهد. همین اصل در مورد برنامه ریزی اعمال می شود و اگر نتوانید پیش شرط ها و شرایط برنامه ریزی برای کنکور تجربی 1401 را برآورده کنید ، قطعاً شکست خواهید خورد. حالا این 10 پیش نیاز چیست؟

1- تعیین مناسب اهداف برنامه درسی برای کنکور

قبل از اینکه شروع به برنامه ریزی کنکور تجربی 1401 کنید ، باید هدف درستی داشته باشید. این بدان معناست که بدانید در کدام منطقه پذیرفته می شوید. هرکسی که مایل به پذیرش در پزشکی یا دندانپزشکی است باید تعداد زیادی درس روزانه در کلاس زیست خود بگذارد. از طرف دیگر ، اگر فردی آرزوی پذیرش داروخانه را دارد ، باید شیمی را در برنامه روزانه خود بگنجاند.

2- در دسترس بودن منابع مناسب برنامه درسی برای کنکور 1401

دومین پیش نیاز برنامه ریزی برنامه درسی برای کنکور 1401 در دسترس بودن منابع مناسب است. شما باید منابع متناسب با سطح خود را تهیه کنید و از آنها برای تحقیقات موثر استفاده کنید. منابع زیادی در بازار وجود دارد. کتاب های کمک آموزشی برای انواع نشریات ، فیلم های آموزشی ، بروشور برای اساتید و ... که باید تهیه کنید.

3- تغذیه مناسب:

یکی از پیش نیازهای مهم برنامه درسی برای کنکور تجربی ، تغذیه مناسب است. زیرا مستقیماً بر اثربخشی تحقیقات شما تأثیر می گذارد. پیشنهاد می کنیم نکات مربوط به تغذیه را با مشاور خود در میان بگذارید و توصیه های لازم را از آنها بگیرید

4- هنگام برنامه ریزی کنکور خواب کافی و موثر دارید:

چقدر باید در روز بخوابیم؟ چگونه می توان خواب با کیفیتی داشت؟ چگونه زمان خواب را کاهش دهیم و زمان مطالعه را افزایش دهیم؟ و پاسخ این گونه سوالات مواردی است که باید مراقب آنها باشد. پس از مشورت با یک مشاور ، سعی کنید خواب خود را طوری تنظیم کنید که بازگشت خوبی داشته باشید. سعی کنید حدود ساعت 7 یا 8 صبح مطالعه خود را شروع کنید و در طول روز مطالعه کنید. این به تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن کمک می کند و سلامتی شما را حفظ می کند.

5- انتخاب آزمون و تحلیل صحیح کنکور

هرکسی که بخواهد برای کنکور 1401 به درستی برنامه ریزی کند ، باید با تست تست شود. این آزمون به شما کمک می کند تا به مرور پیشرفت خود را ببینید ، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و با شرایط جلسه کنکور آشنا شوید. چیدمان برنامه درسی باید متناسب با بودجه آزمون باشد و سعی کنید همه مباحث آزمون را بخوانید و در نهایت آزمون خود را به درستی تجزیه و تحلیل کنید.

اکنون آزمایشات از موسسات مختلف در دسترس است و به دلیل گسترش تاجگذاری در سالهای اخیر ، تقریباً تمام آزمایشات بصورت آنلاین است. بنابراین سعی کنید تستی را انتخاب کنید که دارای جمعیت آماری بالایی باشد تا بتوانید با رقبای خود مقایسه کرده و پیشرفت کنید.

6- روش صحیح آموزش هنگام برنامه درسی برای کنکور

بهترین رتبه بندی چگونه یاد می گیرد؟ احتمالاً دیده اید که بسیاری از دوستان شما در طول روز وقت زیادی را برای مطالعه می گذرانند ، اما در جلسه آزمون نتیجه خوبی نمی گیرند. ریشه این عدم نتیجه را احتمالاً می توان در روش تحقیق نادرست از طرف آنها جستجو کرد. ادبیات ، عربی ، دین و زندگی ، انگلیسی ، ریاضیات ، زیست شناسی ، شیمی و فیزیک روش خاص خود را برای یادگیری دارند.

رتبه های بالاتر کنکور می دانند که چگونه هر درس را شرکت کنند و وقتی برای 1401 کنکور برنامه ریزی می کنند ، این سوالات را در نظر می گیرند.

7- تست را فراموش نکنید

چه بخواهیم و چه نخواهیم ، باید اعتراف کنیم که باید زمان زیادی را برای آزمایش کنیم. اینکه فکر کنیم فقط با خواندن کتاب درسی و خواندن توضیحات می توانیم نتیجه خوبی در کنکور کسب کنیم ، خیالی بیش نیست. بنابراین در برنامه درسی برای کنکور خود ، با توجه به سطح خود در هر درس ، زمان قابل توجهی را برای تست اختصاص دهید تا بتوانید سرعت عمل خود را در پاسخ به هر آزمون به اندازه کافی افزایش دهید.

8- هنگام برنامه درسی برای کنکور بازخورد زیادی بدهید

حجم درسی که باید برای کنکور بگذرانند اصلاً کم نیست. حتی باهوش ترین افراد هم نمی توانند این مقدار اطلاعات را بدون بررسی و جمع بندی زیاد در حافظه خود ذخیره کنند. شخصی که باید در راس کنکور باشد باید بارها و بارها آن را مرور کند. برای دستیابی به نمره زیر 1000 در کنکور 1401 شاید لازم باشد هر کتاب درسی و دروس را بیش از 5 بار بخوانید.

اهمیت بررسی و خلاصه قطعاً اگر بیشتر از مطالعه اصلی نباشد ، کمتر نیست. بنابراین ، هنگام برنامه درسی برای کنکور ، ساعتهای زیادی را به وقت خود اختصاص دهید.

9- هنگام برنامه ریزی کنکور ناامید نشوید

ناامیدی آفت یاد نگرفتن است. بگذریم ، طبیعی است که بسیاری از رقبا در ابتدا از ما پیشی بگیرند. هنر کنکور این است که بتوانید پیشرفت کنید و آن پیشرفت را ادامه دهید. هنگام برنامه ریزی یک کنسرت ، ممکن است نتوانید آن را اجرا کنید ، شرایط اصلاً مطابق با خواسته های شما نیست. ممکن است اتفاق غیرمنتظره ای را تجربه کرده و ناامید شوید. اگر این اتفاق برای شما افتاد ، باید بدانید که کاملاً طبیعی است ، اما هنر شما این نیست که تسلیم شوید و مسیر پیشرفت خود را ادامه دهید.

10- از مشاوره یک مشاور در بالاترین رتبه نهایت استفاده را ببرید

تاکنون به اهمیت برنامه ریزی درسی پی برده ایم و دریافته ایم که بدون داشتن یک برنامه و به ویژه پیش نیازهای آن ، موفقیت در کنکور امکان پذیر نیست. اما به عنوان آخرین پیش شرط برنامه ریزی کنکور 1401 ، می خواهیم به حضور یک مشاور اشاره کنیم. یک مشاور معدن که خود راه را در پیش گرفته است ، سختی این جاده را دیده و از شرایط دشوار و پیچیده حفر کاملاً آگاه است.

مشاور برای شما برنامه ریزی می کند ، به شما یاد می دهد که چگونه درس ها را بیاموزید ، به شما یاد می دهد چگونه تست بزنید ، منابع مناسب را به شما معرفی می کند و به طور کلی هر آنچه برای موفقیت لازم دارید و شما را ناامید نمی کند در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین در سال کنکور سعی کنید یک مشاور به عنوان دوست و همراه در کنار خود داشته باشید تا بتوانید این مسیر منحنی را طی کنید.

منبع: idnovin.com

آخرین مطالب