روغن در رژیم کتوژنیک چیست

  فست در رژیم کتوژنیک چیست   به گفته دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه رژیم کتوژنیک کمک می کند تا نشانه

توسط DASTESALAMATT در 11 دی 1400

 

فست در رژیم کتوژنیک چیست

 

به گفته دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه رژیم کتوژنیک کمک می کند تا نشانه های بیماری آلزایمر در افراد کاهش پیدا کند و روند بیماری کندتر از آن چیزی که فکر می کنید پیش برود. در رژیم کتو، هر از گاهی شاید بتوان کمی میوه مصرف کرد و مشکلی هم پیش نیاید. اما میتوانید اگر مثلا میخواهید قهوه میل کنید، کمی شیر هم به آن اضافه کنید. شما میتوانید برای اینکه موارد گفته شده در رژیم کتوژنیک را رعایت کنید، بیشتر آنها را با خامه چرب میل نمایید.

بهترین روغن برای رژیم کتوژنیک چیست؟

بهترین روغن برای رژیم کتوژنیک چیست؟ رژیم کتوژنیک می توانید میوه توت فرنگی را با میوه های کتویی دیگر ترکیب کنید و یک سالاد میوه خوشمزه را به عنوان میان وعده نوش جان کنید. در اینجا چند گزینه بسیار خوب که میتوانید به عنوان میان وعده مصرف کنید برای شما آوردهام. در این حالت چند گزینه عالی برای میان وعده وجود دارد که شما را نگه میدارد. یک تکه پنیر، یک تخم مرغ آبپز، چند تکه زیتون یا آجیل همگی میان وعدههای عالی محسوب میشوند. اما روغنهایی که به صورت صنعتی و با طی مراحل جدا میشوند، مثل روغن سویا، ذرت، گلرنگ، آفتابگردان و سایر روغنها را بهتر است حذف و یا مصرفشان را به حداقل برسانید. تخمه آفتابگردان حدود 20 گرم کربوهیدرات دارد.

رژیم کتوژنیک برای افراد دیابتی مناسبه؟

 چاقی استرسی با رژیم کتوژنیک در اینجا تعداد حدودی بعضی از آجیلهای لاغر کننده را آوردهام که وزن آنها 100 گرم میشود. بویژه آجیلهای نمکی و شور. در صورتی که گرسنه نیستید میتوانید آنها را برای تنوع استفاده کنید. این نکته را حتما به یاد داشته باشید، همیشه وقتی گرسنه هستید، غذا بخورید و هنگامی که گرسنه نیستید، غذا نخورید. همچنین نکته اینجاست که آب باعث می شود تا مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید و گرسنگی خود را کنترل نمائید. امروزه یکی از تبلیغاتی که برای تناسب اندام و کاهش وزن در کوتاه مدت در فضای مجازی و سالنهای زیبایی و ورزشی انجام میشود رژیمهای کتوژنیک یا کم کربوهیدرات است.

توجه کنید که این راهنما را برای افراد بزرگسالی که میتوانند از این رژیم استفاده کنند نوشتهام و اگر اطمینان ندارید و یا مشکل و بیماری خاصی دارید حتما قبل از استفاده از این رژیم با یک پزشک مشورت کنید. این رژیم در سال های اخیر بعد از مدت ها در اروپا و آمریکا مورد استقبال زیادی قرار گرفته و به تازگی به مزایا و فواید بیشمار آن پی بردند در این رژیم غذایی، میزان استفاده چربی های سالم زیاد و میزان مصرف کربوهیدرات هم بسیار کمتر است.

 به عنوان مثال یک مطالعه نشان داده است که با پیروی از روش کتوژنیک و استفاده از مواد خوراکی موجود در این رژیم به مدت ۲۴ هفته باعث کاهش سطح تری گلیسیرید، ال دی ال کلسترول و گلوکز خون به مقدار قابل ملاحظه ای در بیماران میشود. شاخص گلیسمی سوکرالوز خالص ۰ است، بنابراین می توانید مانند عصاره استویا از این ماده استفاده کنید. سوکرالوز یکی از شیرین کننده های مصنوعی است که در رژیم کتوژنیک نیز وجود دارد.

 به این حالت، گرسنگیِ سلول های سرطانی می گویند. سعی کنید اگر دوست دارید آجیلی خاص مصرف کنید که کربوهیدرات آن بالا است مثل تخمه آفتابگردان، به میزانی استفاده نمایید که کربوهیدرات مناسب در رژیم کتو رعایت شود. از قبل مقدار آجیلی که میخواهید استفاده کنید را تعیین کنید. چنین رویکردی در نهایت بدن را به وضعیت متابولیکی خاص به نام کتوسیس می رساند که به آن متابولیسم چربی سوز نیز میگویند. استفاده از رژیم هایی که خودسرانه نوشته میشه میتونه مشکلاتی رو در بدن به ویژه با فشار آوردن به کلیه ها ایجاد کنه.

مراقب باشید که آجیلهایی که کربوهیدرات بالایی دارند را به صورت محدود استفاده نمایید. البته تحقیقات صورت گرفته و اثبات این قضیه زیاد است و این تنها یک نمونه بود. محدود کردن مقدار غذایی که شما در طول روز مصرف میکنید، شاید منجر به این امر بشود که زمانی که فست شما به اتمام رسیده است و میبایست غذا بخورید، پرخوری کنید. سعی کنید از رستورانها یا جاهایی که قبلا برای خوردن غذا رفتید بیشتر استفاده کنید. اگر میخواهید قهوه بنوشید حتما آن را ساده و یا با کمی خامه مصرف کنید. بستگی به این دارد که کدام نوع از آجیل و مغزها را میخواهید با هم مصرف کنید.

 آیا میتوان در رژیم کتوژنیک هر آجیلی را با هم استفاده کرد؟ وقتی وارد کتوز میشید و برای تامین انرژی از چربی استفاده میکنید، قند خونتون در سطح پایین و سالمی میمونه. اما گاهی هر کدام از ما نیاز به تنوع در نوع مواد غذایی و استفاده از تنقلات داریم. سس کچاپ پر از شکر است ولی مقدار شکر در خردل و مایونز بسیار کم و ناچیز و حتی گاهی اوقات صفر است. سس خردل و البته مایونز.

رژیم کتوژنیک تخصصی دکتر روشن ضمیر رژیم آنلاین آردایت https://rdiet.ir/

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن