شناخت پیچ و مهره های پر مصرف موجود در بازار

برای این منظور بایستی قطر مته یا اندازه داخلی مهره را محاسبه نموده سپس به همان اندازه با مته سوراخ و یا داخل

توسط DASTESALAMATT در 12 شهریور 1401

برای این منظور بایستی قطر مته یا اندازه داخلی مهره را محاسبه نموده سپس به همان اندازه با مته سوراخ و یا داخل تراشی نمائیم . پیچ های داخلی که همان مهره ها می باشند از نظر دندانه بستگی به نوع دندانه پیچ خارجی دارد.که شرح انواع آنها قبلاً داده شده است. پیچ استاد بولت پیوسته نوع ۲ از ابتدای دندانه یک طرف سر تا ابتدای دندانه سر دیگر پیچ اندازا گیری شده و نوک آنها نیز تخت و پخ زده شده است. هدف بسیاری از آنها اخذ مزیت مکانیکی بیشتر است . در قسمتهای قبل شما را بیشتر با انواع پیچ و مهره آشنا کردیم اما باید دقت کنید که برای خرید پیچ و مهره از ما توضیحات مربوط به راهنمای خرید پیچ از مگاپیچ برایتان بسیار مفید خواهد بود. یکی از نکات مهم که در ساخت پل با پیچ و مهره باید به آن توجه داشت این است که پل ها ممکن است در معرض رطوبت و املاح قرار بگیرند که با این حساب عوامل خوردگی اتصال بسیار بوده و باعث خرابی اتصالات خواهند شد و ممکن است خطر جانی یا مالی داشته باشد در این شرایط استفاده از پیچ های با مقاومت بالا بسیار ضروری به حساب می آید.

از پیچ های استنلیس تا پیچ و مهره استیل

در انتهای این ابزار، قطعه آهنی تختی قرار گرفته که به میله پیچ گوشتی وصل است و شما میتوانید، هر چقدر که بخواهید با تمام قوا به آن ضربه بزنید. این شرکت قادر به تولید تمام گریدهای الیاژدار و استنلس استیل نسوز که تا ۳۰۰۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کند. در صورت نیاز از پیچ و مهره استنلس میتوانید از پیچ 316 با کلاس A4 در محیط های اسیدی ضعیف و محیط های کلریدی استفاده نمائید و در محیط های که تنها با رطوبت سرکار دارند نیز می توانید از پیچ 304 استفاده کنید. در این قسمت از مقاله مهره چیست شما را با مهره کوپلینگ آشنا خواهیم نمود. متریال DIN 1/7225- ASTM435 این متریال دربازار ایران به نام MO40 خرید و فروش میشود. مشابه این نوع متریال ASTM435 که دربازار ایران به نام ۱۰B38 خرید و فروش می شود. به نوع آلیاژ پیچ و مهره کافی ست معنی اعداد و حروف درج شده بر روی آن را بدانید. مدل 316 در برابر خوردگی بسیار مقاوم است که آن را به یک گزینه ایده آل برای استفاده در محیطهای نمکی و کلر دار تبدیل میکند که گرانتر از فولادهای 18-8 هم هستند.

مقاومت پیچ و مهره با اتصالات

مقاومت در برابر خوردگی عامل مهمی است که باید هنگام انتخاب مواد برای اتصال دهنده ها در نظر گرفته شود. روی پیچ بخوبی حرکت نماید و باید میان قطر داخلی پیچ و قطر داخلی مهره فضای آزادی بنام لقی Clearance پیشبینی شود. پیچ چوب باید دارای استاندارد DIN 7997 باشد. • DIN 7603: این استاندارد مختص به حلقه مهر و موم است. در این زمان صفحات لندینگ پیچی زیبا و اثرگذار در قالب «بهزودی» قادر هستند، مشتریان شمارا مشتاق و منتظر تا زمان راهاندازی نگهدارند. این پیچها قطری معادل 0.35 اینچ تا 0.5 اینچ دارند. مقاومت، استحکام و طول عمر بالای این وسیله، آن را به یکی از پرکاربردترین پیچها در صنایع مختلف تبدیل کرده است. برای اینکه مهره ای جهت پیچ مشخصی بسازیم لازم است که ابتدا آن را به اندازه معینی با مته سوراخ نموده و یا با تراش آنرا داخلی تراشی نمائیم . اصولا برای اینکه مهره ساخته شده. برای تبدیل حرکت دورانی مهره یا پیچ به حرکت خطی نسبتا آهسته در امتداد محور پیچ به کار می روند. ،مانند جک ها و پرس ها و هدف برخی حصول به جا به جایی دقیق حرکت محوری است.. زیرا گل پیچ نیز بر روی همین مفتول، پرس می شود.

در ابتدای این مطلب به کاربرد پیچ و مهره در صنایع مختلف اشاره کردیم در ادامه نیز چند نمونه از پرکاربردترین انواع پیچ را معرفی خواهیم کرد. پیچ استیل از ابزار پر کاربرد هستند که به دلیل آلیاژ ساخت، به این نام خوانده میشوند. پیچ ومهره غفاری تامین کننده و تولید کننده انواع پیچ و مهره و واشر آلات فلزی با کاربرد در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز و پتروشیمی. در این مقاله برای شما توضیحاتی در خصوص شناخت جنس انواع پیچ و مهره ها و انواع آبکاری پیچ مهره ها آورده شده است.شما می توانید برای کسب اطلاعات و خرید محصولات ما با ما در تماس باشید. شرکت جهان پیچ صنعت به عنوان یکی از پیشگامان در زمینه فروش پیچ اتاقی بوده و خریداران میتوانند پیچهای خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب از طریق تماس با کارشناسان فروش ما تهیه کنند. اگر تمایل به آشنایی بیشتر با انواع پیچ و مهرهها دارید با ما همراه باشید. در بیشتر مواقع نوع جنس پیچ و مهره بر حسب اعداد و حروف معتبر بین المللی بر روی گل پیچ حک می شود. و پیچ های دو سردنده با انتهای قلاویز کاری شده نوع ۴ دارای بدنه ای فرز کاری شده با تلرانس بخصوص که مشتری سفارش می دهد میباشند.

بخش استوانهای پیچ از قسمت زیرین سر تا نوککه به طور کامل یا نیکه رزوه شدهباشد، ساق یا بدنه پیچ (shank) نام دارد. پیچ فیکس یا ثابت یکی از انواع اتصالات بوده که برای اتصال دو صفحه ام دی اف به یکدیگر استفاده میشود و میتواند به راحتی دو صفحه ام دی اف را در کنار هم فیکس کند. همه ی ما میدانیم که پیچ و مهره دو عضو جدانشدنی هستند و همواره از آنها در کنار هم استفاده می شود اما برای اینکه نسبت به روش های اتصال آگاهی داشته باشید در نظر داریم توضیحاتی در رابطه با این جزء جدانشدنی خدمت شما ارائه دهیم. اگر بخواهیم Bolt را برای شما تعریف کنیم باید بگوییم که به پیچی گفته می شود که همواره مهره ای را در کنار خود دارد و یکی از پرکاربردترین ها در صنعت می باشد. قانون شمارش دنده ها در این نوع پیچ ها با نام گام مشخص شده،حال گام چگونه بیان میشود؛اگر به یک پیچ از نمای کناری نگاه کنیم به طوری که ما چندین مثلث برروی استوانه بدنه پیچ ببینیم،به فاصله بین نوک مثلث اول تا نوک مثلث دوم گام پیچ در پیچ های متریک گفته می شود.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن