قیمت روز خودرو وارداتی و خارجی را از کجا بخوانیم؟

از ابتدای سال 99 التهابات بازار ارز به بازار خودرو و قیمت خودرو وارداتی نیز سرایت کرد. خودروهای خارجی وارداتی

توسط DASTESALAMATT در 16 آذر 1399

از ابتدای سال 99 التهابات بازار ارز به بازار خودرو و قیمت خودرو وارداتی نیز سرایت کرد. خودروهای خارجی وارداتی نیز از این امر مستثنا نبودند و روز به روز به روند صعودی خود از لحاظ قیمتی ادامه می‌دادند. اما در چند روز اخیر به دنبال کاهش قیمت ارز شاهد یک افت قیمتی چند درصدی در بسیاری از خودروها و از جمله خودروهای خارجی بودیم. با اینکه قیمت خودرو وارداتی افت کرده است. اما همچنان بازار در رکود به سر می‌برد و میزان معاملات عملا صفر است. چراکه اکثر متقاضیان خرید خودرو دست نگه داشته‌اند تا قیمت خودرو وارداتی به قیمت واقعی خود نزدیک شود سپس اقدام به معامله نمایند. در این نوشتار قصد داریم به اختصار در خصوص ویژگی‌های سه شاسی بلند چینی صحبت کنیم و قیمت‌های آن‌ها را در مدل چند سال اخیر بررسی کنیم.

ام وی ام X33

این خودرو در سال 2010  توسط شرکت مدیران خودرو مونتاژ و عرضه‌ شد. و تا سال 1395 روی خط مونتاژ این شرکت قرار داشت. از نظر امنیت وضعیت مناسبی دارد. خودرو دارای دو عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم ضد سرقت، سیستم ترمز الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز ضد قفل و قفل مرکزی می‌باشد. همچنین خودرو ام وی ام X33 موفق به کسب دو ستاره از پنج ستاره‌ی موسسه ارزیابی ایمنی و تست تصادف استرالیا شده است.

اما از لحاظ فنی چندان موفق ظاهر نشده است. شتاب خودرو در مدت 13 ثانیه از صفر به صد می‌رسد و نهایت سرعت 170 کیلومتر بر ساعت را از خود به ثبت رسانده است. همچنین ام وی ام X33 دارای مصرف سوخت 11.5 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد که اصلا مناسب نیست.

قیمت خودرو به ترتیب از سال‌های 89 تا 94 معادل، 190 میلیون، 200میلیون، 210 میلیون، 340میلیون و 370میلیون تومان می‌باشد. در سال 95 قیمت خودرو به 400 میلیون تومان رسید.

 چانگان CS35 

 پس از ورود چانگان به بازار ایران در سال 1393، به دلیل کمبود قطعات یدکی با یک قیمت گذاری بالا مواجه شد. اما در سال 1395 و پس از مونتاژ این محصول در خط تولید سایپا و حل بسیاری از مشکلات مربوط به آن، قیمت چانگان CS35 به طور محسوسی کاهش پیدا کرد و بسیاری از خریداران به سمت آن گرایش پیدا کردند. دو تیپ دنده دستی و اتوماتیک CS35 در بازار موجود است.

از لحاظ فنی چانگان CS35 در وضعیت مطلوبی قرار دارد. امکانات رفاهی خودرو نیز به گونه‌ای است که در سفرهای طولانی یک رانندگی راحت را به همراه دارد. این محصول دارای ظاهری شیک و اتاقی راحت  است. از دیگر امکانات رفاهی آن می‌توان به تنظیم دستی 6 جهته صندلی راننده، کروز کنترل، سانروف و سیستم صوتی قوی همراه با 6  عدد بلندگو اشاره نمود.

از معایب خودرو می‌توان به کمبود لوازم و قطعات یدکی آن اشاره کرد. اما به طور کلی می‌توان آن را یک خودروی شهری و خانوادگی خوب به حساب آورد. چانگان CS35 مدل 96 با قیمت 404 میلیون تومان در بازار موجود است. ولی نسخه اتوماتیک آن در مدل سال 94 تا 98 به ترتیب با قیمت‌های 411 میلیون، 442میلیون، 475 میلیون، 514میلیون و 558 میلیون در بازار معامله می‌شود.

بی وای دی S6

 بی وای دی S6 پس از اینکه در سال 2010 در نمایشگاه گوانگجو چین رونمایی شد. یکسال بعد به بازار جهانی عرضه شد. و پس از آن توسط شرکت کارمانیا به بازار ایران وارد شد. اما همکاری بین دو شرکت فقط تا سال 98 طول کشید و به دنبال آغاز تحریم‌ها تولید این محصول در کشور متوقف شد. طراحی داخلی این شاسی بلند چینی به دلیل دکمه‌های فراوان داخل کابین بر اساس پلتفرم لکسوس RX طراحی شده است.

از نظر ایمنی و رفاهی امکانات قابل قبولی بر روی خودرو قرار گرفته است. اولین شاسی بلند چینی که 5 ستاره‌ی ایمنی در تست‌های تصادف موسسه CNCAP را گرفته است، بی وای دی بود. از دیگر مزایای آن می‌توان به کابین جادار اشاره کرد به طوری که فضای کافی برای پنج سرنشین بزرگسال دارد. بی وای دی به دلیل مصرف سوخت 10 لیتر به ازای هر صد کیلومتر یک خودروی پر مصرف محسوب می‌شود. خریداران ایرانی به دلیل خدمات پس از فروش ضعیف شرکت کارمانیا دیگر رقبای این خودرو را ترجیح دادند. از نظر آراستگی  ظاهری و تجهیزات فنی نیز خودرو دارای ضعف‌هایی می‌باشد.

 قیمت خودرو وارداتی بی وای دی S6 در مدل سال 95 معادل 560میلیون است و در مدل سال 96با افزایش 50 میلیون تومانی با قیمت 610 میلیون معامله می‌شود. مدل سال 97 قیمت 650میلیون دارد و در مدل سال 98 با قیمت 690 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

چند کلیک تا قیمت روز خودرو 

اگر شما هم به دنبال خرید خودرو هستید، باید در این بازار نا آرام و قیمت خودرو وارداتی متنوع به دنبال یک منبع با اطمینان باشید تا بدون هیچ‌گونه ریسکی بهترین معامله را انجام دهید. برای این کار همراه مکانیک ابزار قیمت خودرو همراه مکانیک را به طور رایگان و کاملا تخصصی در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

برای استفاده از ابزار قمیت خودرو همراه مکانیک می‌توانید به راحتی به وبسایت همراه مکانیک مراجعه کرده و از منوی ابزارها، محاسبه قیمت خودرو را انتخاب نمایید. پس از این، با استفاده از چندین کلیک ساده قیمت خودرو وارداتی مورد نظر را به دست خواهید آورد.

آخرین مطالب