موارد استفاده از فیبر استخوانی و کاربرد فیبر استخوانی

فیبر استخوانی ورق هایی هستند به نام فیبر استخوانی اینجا کلیک کنید از ورق های ورقه، آغشته به رزین فنولیک تاسی

توسط DASTESALAMATT در 18 اسفند 1399

فیبر استخوانی

ورق هایی هستند به نام فیبر استخوانی اینجا کلیک کنید از ورق های ورقه، آغشته به رزین فنولیک تاسیس شده است، از خصوصیت های بارز آن می شود به جذب ذیل آب , بازدار الکتریکی در ولتاژ بالا و ایستادگی حرارتی 120 جايگاه سانتیگراد اشاره نمود، ضمناً به دلیل رنج فرآورده این ورق امکان تراشکاری دارااست و ترک کاری آن با به کارگیری از ابزار ظریف قابلیت پذیر است. از این فیبر عمدتاً در مولدهای برق , دینام ها و ترانسفورماتورهای نیروگاه برق استعمال می شود . فیبر استخوانی با ضخامت 0/5 الی 50 میلیمتر در بعدها 1 در 2 متر و تنوع رنگی قهوه ای تیره و مشکی در اختیار می‌باشد .
فیبر استخوانی

کاربرد فیبر استخوانی
فیبر استخوانی به واسطه مزیت هایی که داراست توانسته به نیکی دربین صنعت های متعدد رخنه نماید و جای خویش را در آنها گشوده کند . یکی مهمترین صنایعی که‌این فیبر ها بدان شکافت کرده اند , صنعت های متعلق به ساخت برق است . از آن جایی که‌این متاع یک دی الکتریک فراوان کار کشته می‌باشد , لذا می‌تواند یک بازدار مطلوب در قبال جریان برق باشد . این مسئله سبب ساز شده تا این فیبر ها در صنعت های متفاوت الکتریکی و الکترونیکی مورد به کارگیری قرار بگیرند . فیبر استخوانی در دینام ها و مولد های برق و یا این که ترانسفورماتور های جانور در نیروگاه های برق مورد استعمال قرار می‌گیرد، از طرفی دیگر این جنس در صنعت های گوناگون هوا و محیط , مخابرات , خودرو سازی و… نیز کاربرد اکثری دارااست و همین قضیه نشان از گستردگی و تقاضای بالای این جنس دربین صنعت های می‌باشد .
فیبر استخوانی را می توان از مهمترین و ولی مطلوب ترین تولیدات در صنعت های متعدد و نیروگاه ها دانست . این کالا با اعتنا به ادغام ویژه ای که در ساخت خویش داراست , قادر است به آسانی هر چه تمام در قبال فشار و حرارت استمرار بالایی داشته باشد . از طرفی دیگر این محصول ها میزان جذب آب زیاد پایینی دارا هستند که بیشتراز پیش آنها برای صنعت های یاد شده مطلوب می نماید .

فیبر استخوانی

فیبر استخوانی یا این که Paper Sheet With Phenolic Resin در واقع دوچندان مشابه به فیبر نخ دار هست . در‌این تولید ها ورق های زرین آغشته به فنولیک پایین فشاری مساوی
۲۰۰۰ بدن قرار می‌گیرند و بعداز آن به خیر پخته می‌شوند و به همین بهانه مشقت و استحکام دوچندان بالایی را به خویش میگیرند . رنج این تولیدها تا حدی شبیه فیبر نخ دار می‌باشد با این تفاوت که امکان پانچ و تراشکاری را ندارند و به همین دلیل بایستی برای تراشکاری و یا این که ترک آن از دستگاه های برش ظریف به کار گرفت .
این مال در قبال فشار های مکانیکی و الکتریکی پایداری دوچندان بالایی داراست . از طرفی دیگر میزان جذب آب زیاد پایینی داراست و قادر است تا
۱۲۰ مرتبه سانتی گراد را نیز تحمل کند که‌این یک مزیت خوب برای آن به اکانت می‌آید . فیبر استخوانی اضافی بر این موردها برعلیه حلال های شیمایی نیز مقاوم است و به آسانی حل نمی‌شود . این مورد اذن میدهد تا به کارگیری از این فرآورده در صنعت های متعدد قابلیت پذیر شود..

منبع عایق نوین

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن