واژه هدرز در تبلیغات زیاد به چشممان خورده است

چرا خود کمپانی مادر به جای منیفلد دود چدنی از هدرز استفاده نمیکند؟ در بعضی از خودروهای جدید از منیفولدهایی که

توسط DASTESALAMATT در 7 شهریور 1400

چرا خود کمپانی مادر به جای منیفلد دود چدنی از هدرز استفاده نمیکند؟ در بعضی از خودروهای جدید از منیفولدهایی که دارای ورودی های صیقلی هستند استفاده می شود تا مقاومت هوا را بر طرف کنند و از طرف دیگر با کاهش لوله های ورودی و فیلتر هوای بزرگتر می توان در افزایش جریان هوا تأثیر مثبت گذاشت. به کمک این سنسور دمای هوای ورودی اندازه گیری می-شود و در صورت لزوم با باز کردن دریچه هوا در مسیر شیپوری، خنک کاری انجام می شود و اگر دمای هوا پایین باشد، مسیر این هوای خنک کاری بسته می شود تا هوای ورودی به کمک لوله های خروجی گاز داغ بهصورت غیرمستقیم گرم شود و تبخیر بنزین در هوای سرد بهخوبی انجام گردد و از بد کار کردن خودرو جلوگیری شود. استفاده از اجزائی با آلیاژ سبک؛ قطعات سبک وزن به بهتر کار کردن موتور کمک می کنند. یکی از این تاثیرات زمانیست که فشار و میزان دوران پره های توربو کاهش می یابد به عبارت دیگر ،توربو پیروی منظمی از گاز خروجی سیلندر ندارد. مزیت این موتورها این هست که مـیتوان تغذیـه AC را روی موتورهایی کـه دارای مشخصههای نوعی موتورهای DC هستند بکار برد، خصوصاً اینکه این موتورها دارای گشتاور راه اندازی بسیـار بالا و طراحی بسیـار جمع و جور درون سرعتهای بالا هستند.

بنزین هایی با عدد اکتان بالاتر تقریباً از اشتعال زودهنگام جلوگیری می کنند، لذا موتورهایی با عملکرد بالا به بنزین اکتان بالا نیاز دارند و این موتورها برای دریافت قدرت بیشتر از نسبت تراکم بالاتری استفاده میکنند. خودروهای امروزی با بهکارگیری تکنولوژی مدرن و طیف وسیعی از امکانات رفاهی، هرقدر که رانندگی را آسان تر و لذت بخش تر کرده اند، به همان میزان نیاز به مراقبت دقیق تر و صرف هزینه بیشتری برای نگهداری دارند. بدون شک هر وسیله الکترونیکی و مکانیکی نیاز به نگهداری دارد تا با گذشت زمان، از کیفیت و کارایی آن کاسته نشود. موارد عدم شمول گارانتي: ضربه، آب خوردگي، نصب و تعمير توسط افراد غير مجاز قطعه، پاره گي دسته سيم و ايرادات وارده به سيستم مذكور ناشي از سيستم هاي برقي و نگهداري نامناسب قطعه . در صورت تعویض نشدن به موقع فیلتر روغن بنز کاغذ فیلتر روغن بنز به واسطه ی ذرات مسدود می شود و روغن موتور به خوبی گذر نخواهد کرد و فشار روغن کم تر فیلتر روغن بنز می شود در نتیجه موجب آسیب زدن به پمپ روغن موتور ( اویل پمپ ) و عدم روان سازی و روغن کاری درست قطعات فیلتر روغن بنز می شود و در آخر آسیب جدی برای موتور اتومبیل به همراه دارد از دیگر وظایفی که فیلتر روغن بنز بر عهده دارد میتوان به این مورد اشاره کرد که در هنگام خاموش شدن موتور با نگه داشتن روغن موتور به مقدار مشخص در خود نگه می دارد و در استارت اولیه فیلتر روغن بنز پیش از اویل پمپ روغن رسانی می نماید .

فشار این گازها هم کاسته میشود. موتور خودرو در طی زمان دچار تغییراتی می شود که تنها یک راننده حرفه ای و یا بهاصطلاح یک اتومبیل شناس متوجه آن میشود. فرایند تأمین هوای موتور خودرو با توجه به سیستم سوخت رسانی آن متفاوت است. هستند افرادی که توجه ویژه ای به خودروی خود دارند و در همه حال از آن مراقبت میکنند؛ البته شاید این مراقبت ها بهظاهر خودرو خلاصه شود و به زیبایی و تمیزی آن محدود شود اما باید دانست که یک خودرو علاوه بر مراقبت های ظاهری به مراقبت های عمیق تر نیز احتیاج دارد. بر طبق علاقه عمیق نگارنده به خودروی کلاسیک آمریکایی این تست به عهده من محول می شود و با هماهنگی های لازم خودرو از سمنان با استفاده از خودرو بر به تهران منتقل شده و برای ایجاد زمین لرزه مهیب در تهران آماده می گردد! این شرکت تنها تولید کننده شمع در دنیا با جوش پلاسما است و در ساخت آن از تکنولوژی هوافضا استفاده شده است که 5 میلیون وات تولیدی دارد . به دلیل شباهتهای ساختاری، بسیاری پس از افزایش حجم بلوک فابریک، به سراغ قطعات بلوکهای بزرگ تر نظیر B5 رفته و قطعات بلوک بزرگ تر را روی بلوک استاندارد نصب می کنند.

بیشتر بدانید دلیل سروصدای منبع اگزوز خودرو چیست؟ شرکتهای خودروساز برای اینکه محصولاتی با حداقل آلایندگی مضر تولید کنند، موظف به استفاده از قطعهای با عنوان کاتالیزور یا مبدل کاتالیست در سیستم اگزوز خودرو شدند. شرايط گارانتي : مدت زمان گارانتي قطعه بمدت 12 ماه از تاريخ نصب به شرح ذيل مي باشد . از این رو نصب هدرز با محدودیت فضا همراه است که باید متناسب با هر خودرو فکر خاصی برای ایجاد فضا کرد. همینطور یک ایرباکس دست ساز نیز که به فیلتر های ساخت K&N مجهز است بر روی موتور نصب شده است. با توجه به سیاست های سایپا، محصولات این خودروساز در تیپ های فنی و آپشنی مختلف به بازار عرضه می شوند و بدیهی است که اطلس در جایگاه یک محصول جدید، با تیپ های S، G و… برای این کار از رادیاتور روغن استفاده شد که وظیفه خنک کاری 9 لیتر روغن جا داده شده در محفظه کارتل را به عهده داشت .

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد خرید هدرز پراید لطفا به بازدید از وب سایت ما.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن