پروانه کسب چیست؟ مدارک لازم برای جواز کسب اطلاعات کامل برای انتقال جواز 72

حدود مسئولیت شرکای مغازه و جواز کسب در روش اول متقاضی باید به اتحادیه مورد درخواست خود مراجعه نماید و درخواست

توسط DASTESALAMATT در 31 شهریور 1401
حدود مسئولیت شرکای مغازه و جواز کسب در روش اول متقاضی باید به اتحادیه مورد درخواست خود مراجعه نماید و درخواست و مدارک لازم برای جواز کسب را تحویل بدهد. در روش دوم متقاضی باید به صورت الکترونیکی درخواست خود را ارائه نماید و مراحل گرفتن جواز کسب را طی کند در این روش مدارک لازم برای جواز کسب در سامانه مربوطه آپلود می شود. پروانه کسب موقت دارای اعتبار یک ساله بوده و فقط یکبار صادر می شود. پس از اتمام اعتبار جواز کسب موقت، اتحادیه به مدت 30 روز به صاحب جواز کسب موقت زمان می دهد که مجوز کسب خودرا از موقت به دائمی تبدیل نماید، در غیر اینصورت جواز کسب وی باطل شده و هرگونه فعالیت صنفی او نیز غیر قانونی خواهد بود. خبر روزاخبار روزخبرهای جهانخبر در صورت رأی مثبت هیئت‌مدیره، تأییدیه (برای جواز کسب)، به فرد متقاضی داده می‌شود. هر شغلی که به مهارت نیاز داشته باشد و یا با حقوق مصرف کنندگان ارتباط داشته باشد به دریافت جواز های مخصوصی از جانب مراجعین نیاز دارد که آن ها را قانون مشخص نموده است، که به آن جواز کسب گفته می شود. درباره موضوع هزینه گرفتن جواز کسب باید بگوییم که این هزینه به شرایط و عوامل گوناگونی خصوصا درباره صنف مورد نظر بستگی دارد هم چنین این هزینه ها شامل هزینه حق ورود به صنف، هزینه اخذ گواهی های نام برده و هزینه های جاری دیگر هم می باشد.

وکیل در فرمانیه

پس از بررسی درخواست متقاضی توسط اتحادیه در صورت تایید جواز کسب توسط فرد معرفی شده، اتحادیه جواز کسب قبلی را باطل می کند و پروانه کسب جدید را برای فرد معرفی شده صادر می کند. در مقابل، پروانه کسب دائمی 5 سال اعتبار دارد اما پس از انقضای اعتبار آن، دارنده جواز کسب دائمی باید برای تمدید جواز کسب خود اقدام کند. اتحادیه موظف است در خواست های رسیده برای اخذ پروانه کسب را به ترتیب شماره و تاریخ در دفتر مخصوص ثبت و رسید آن رابه متقاضی تسلیم نماید. پرداخت وجوه الزامی اتحادیه اصناف، درخواست تغییر صاحب پروانه کسب، درخواست مجوز محصولات دخانی، درخواست پروانه کسب المثنی، درخواست شعبه فروشگاه زنجیره ای و مواردی از این قبیل را ارائه می دهد.
  • وکالت آنلاین با توجه به پتانسیل ذاتی خود خدمات مشاوره حقوقی، وکالت دعاوی حقوقی را توسط بهترین و متخصص ترین ارائه می نماید.
  • از این رو با ادامه مطلب همراه ما باشید چرا که مزیت‌های این جواز را برای شما شرح داده‌ایم.
  • دریافت کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی به چه صورت است؟ اخذ کد اقتصادی، پس از ثبت شرکت و به‌منظور دریافت کارت بازرگانی، ضروری می‌باشد.
  • علاوه بر آن همراه داشتن مدارک هویتی و تصویر قبض تلفن نیز به‌منظور تمدید جواز کسب الزامی می‌باشد.
مشاغلی مثل آرایشگری، خیاطی، نانوایی و… که به آنها مشاغل آزاد میگویند، این مشاغل حتما باید قبل از شروع کار مراحل لازم جهت دریافت پروانه کسب را طی کنند. سلام من میخواهم برا مغازه خودم بانک مشاغل بگیرم اتحادیه اجاره نامه سرقفلی میخواهد و چون ملک تو ورثه میباشد تو نفر این ورثه که از سه دانگ چهار سهم دارند ... 11ـ صدور پروانه کسب و تحويل به متقاضي ظرف مدت 15روز پس از تکميل مدارک. پنج سال) و یا موقت (به مدت یک سال) به فرد یا افراد صنفی برای محل مشخص یا وسیله کسب معین صادر می‏گردد. 2.پس از ورود اطلاعات مربوط به نوع و مدت پروانه کسب (موقت یا دائم) را مشخص نمایید. به طور تقریبی مدت زمان گرفتن جواز کسب 15 روز کاری پس از ارائه مدارک، در صورتی که مدارک کامل بوده و هیچ گونه ناقصی نداشته باشد، جواز صادر خواهد شد.

آیا می‌توان پروانه کسب را به دیگری انتقال داد؟

در صورتی که دارنده پروانه کسب بخواهد پروانه اش را به دیگری واگذار کند، باید درخواست کتبی خود را به اتحادیه تسلیم کند. اگر فرد معرفی شده واجد‌ شروط قانونی باشد، اتحادیه با رعایت سایر مقررات، پروانه کسب متقاضی را ‌باطل و پروانه جدیدی به نام فرد معرفی شده صادر می کند. سپس، به صفحه اصلی سامانه بازگشته و روی درخواست صدور پروانه کسب، کلیک نمایید. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با چیستی بانک مشاغل و مراحل اخذ آن آشنا کنیم. همچنین در این مطلب قوانین مربوط به آن و مزیت‌های آن را برای شما شرح دادیم. امیدواریم توانسته باشیم برای شمایی که قصد دریافت این مجوز را دارید، مفیدترین اطلاعات را ارائه داده باشیم.

خرید و فروش پروانه کسب

مدتی است که به دلایل مختلف و برای ساده تر کردن مراحل ثبت نام و اخذ مجوز کسب، ثبت نام و انجام مراحل آن به مراجعه حضوری نیاز ندارد؛ بلکه تمامی مراحل به صورت اینترنتی انجام می شود. سپس مامور بازرس به محل اعزام می شود و شرایط را با توجه به استانداردهای لازم برای رشته مورد نظر بررسی می نماید. مبلغ مشخص شده برای ثبت نام و اخذ مجوز هر صنف متفاوت می باشد؛ اما می توان گفت کل هزینه های دریافت جواز کسب در حدود 500 هزار تا 2 میلیون تومان خواهد بود. یکی از مواردی که باید بدانید این است که پرداخت حق عضویت و همچنین مبلغ ثبت نام جواز کسب به اتحادیه و حساب خزانه کشوری ضروری می باشد. مبلغ پرداختی برای ثبت نام دریافت پروانه کسب 5 برابر حق عضویت خواهد بود. با انجام این کار صفحه جدیدی به شما نمایش داده می‌شود که بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده باید روی گزینه"ادامه" بزنید. سپس نام کاربری، کلمه عبور و کد امنیتی را وارد کنید و روی "ورود" بزنید. در مقابل برای روش دوم متقاضی به صورت اینترنتی و الکترونیکی درخواست خود را ارسال می‌کند و مراحل را می‌گذراند. در صفحه ای که برای شما باز می شود، کد دریافتی که بر روی موبایل شما ارسال شد، کد ملی یا شماره پاسپورت را وار کنید و در انتها روی تأیید کلیک کنید. در ضمن افراد بالای 70 سال از گذراندن دوره های آموزشی نام برده معاف می باشند. فقط در صورت داشتن مباشر، باید وی را برای طی کردن دوره های آموزشی معرفی نمایند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت جواز کسب تعویض روغنی

همانطور که گفته شد، برایثبت نام پروانه کسب باید، به سامانه ایران اصناف، به آدرس iranianasnaf.ir مراجعه نمود. به همین دلیل، مطالعه مقاله زیر، جهت آشنایی با این سامانه و امکانات آن، توصیه می شود. با کلیک روی هر یک، کد رهگیری شما، نمایش داده خواهد شد اما در صورتی که ثبت نهایی را تایید نمایید، درخواست شما مستقیما، برای سازمان مربوطه، ارسال خواهد شد. برای ثبت نام پروانه کسب، ابتدا، به درگاه ملی مجوزهای کشور، به آدرس g4b.ir، رفته و روی گزینه ثبت نام، کلیک نمایید.

وکیل در کرمان

پس از آن مکانی که برای انجام کار در نظر گرفته اید بایستی توسط کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و تایید گردد. جلسه ی هیئت مدیره درخواست شما را بررسی نموده و جواب را به شما اعلام می کنند. در نهایت پس از تایید، نیاز است تا سند ملک مورد نظر و یا اجازه نامه رسمی یا تعهدنامه محضری بسته به شرایط و یا این که مبایعه نامه به نام شخص ارائه گردد. پس از اتمام جواز کسب موقت اتحادیه به دارنده مجوز کسب زمان می دهد تا ظرف 30 روز برای دریافت جواز کسب دائم اقدام نماید در غیر این صورت جواز کسب او باطل می گردد. مطابق قوانین تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که بدون داشتن جواز کسب درحال فعالیت باشند متخلف هستند. مجازات های مختلفی ازجمله تعطیلی موقت محل فعالیت، جریمه نقدی، تعطیلی دائمی و محکومیت های کیفری برای افرادی که بدون اخذ جواز کسب درحال فعالیت هستند درنظر گرفته می شود. به منظور راه اندازی شغل تعویض روغنی مانند هر حرفه فنی دیگری نیاز به دریافت جواز کسب می باشد. پس نیاز است برای شروع به کار در این حرفه در ابتدا مهارت های مربوط به آن را فرا گرفته و مدرک مورد نظر را دریافت نمایید. تبصره ۲- اتحادیه صنفی مکلف است با انقضای مدت اعتبار پروانه کسب‌، اخطاریه یکماهه برای تبدیل پروانه موقت به پروانه دائم یا تمدید پروانه دائم صادر نماید و در صورت عدم تبدیل یا تمدید پروانه، واحد صنفی در حکم واحد بدون پروانه تلقی می‌شود. یکی از مواردی که باید در زمان راه اندازی کسب و کارتان انجام دهید رسیدگی به موارد اخذ جواز تاسیس می باشد . این نکته را در نظر داشته باشید که اگر جواز تاسیس را دریافت نکنید مجاز به اخذ کارت خوان نخواهید بود.

استعلام جواز کسب با شماره ملی

اگر متقاضی واجد شروط لازم برای اخذ پروانه تخصصی وفنی نباشد حضور یک نفر شاغل دارنده پروانه تخصصی وفنی در واحد صنفی برای صدور پروانه کسب مشروط به نام متقاضی کافی است. ارائه پایان کار تجاری اداری ویا کارگاهی محل واحد صنفیویا کارگاهی محل واحد صنفی ویا ارائه گواهی شهرداری مبنی بر بلامانع بودن صدور پروانه کسب. در قسمت های قبل، پس از معرفیسایت ثبت نام اینترنتی پروانه کسب،نحوه ثبت نام پروانه کسب را بررسی نمودیم. همانطور که گفته شد، همچون سامانه جامع تجارت ایران، آپلود مدارک، یکی از مراحلثبت نام پروانه کسب می باشد. اگر قصد دارید به صورت زنجیره‌ای فعالیت کنید باید به اتحادیه فروشگاه‌‎های زنجیره‌‎ای مراجعه کنید. در اسناد اجاره قید مشخصات کامل موجر و مستاجر، مدت اجاره و شغل مورد نظر الزامی است. اصل و تصویر سند اجاره عادی همراه با فتوکپی سند مالکیت و بنچاق موجر جهت احراز مالکیت بر ملک و سرقفلی موجر. مدرک و گواهی گذراندن دور آموزش مرتبط با شغل مورد نظر حداقل به مدت ۱۰ ساعت در یک مرکز معتبر. تبصره 1 - اخذ تعهدنامه محضري از دارندگان اسناد عادي مبني بر پذيرش مسئوليت حقوقي ناشي از آن الزامي است. بنده یه فنی کار لوازم منزل هستم کولر، پکیج، گاز رومیزی و لباسشویی و… البته با مدرک معتبر فنی حرفه ای. ماده 17؛ اگر جواز کسب گم شود، صدور المثنی برای مدت باقی مانده اعتبار پروانه کسب امکانپذیر است. توجه داشته باشید که برای تمدید جواز کسب متقاضی باید مدارک هویتی و فتوکپی قبض تلفن خود را ارائه دهد. با توجه به مخاطراتی که یک شغل دارد و ایمنی که باید برای مراجعین و کارکنانش ایجاد کند همچنین اموال و تجهیزات مورد نیاز یک شغل، استاندارهای هر شغل متفاوت خواهد بود. گاهی با در نظر گرفتن شرایط یک شغل، امکانات جانبی مورد نیاز، مساحت مورد نیاز و حریمی که باید رعایت کند نیز تعریف می‌گردد. در نهایت اداره اماکن و اتحادیه‌های اصناف با محرز شدن رعایت این شرایط در شغل مورد نظر مقدمات صادر شدن پروانه‌کسب را ایجاد می‌کنند. اما آیا می توان به راحتی اقدام به راه اندازی مغازه تعویض روغنی کرد؟ در ادامه تلاش کرده ایم تا به پاسخ این سوال بپردازیم. متقاضی باید یکی از مدارک زیر را جهت تعیین وضعیت ملک برای تأسیس سالن زیبایی بانوان ارائه دهد. تبصره 2 - گواهي صلاحيت انتظامي و ترافيكي براي متقاضيان پروانه كسب موقت بلامانع مي باشد. 3 - گواهي گذراندن دوره‏ هاي آموزشي مرتبط از مركز آموزش اصناف يا مراكز مورد تاييد كميسيون نظارت.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن