کمی در خصوص درمان خانگی عفونت واژن، ترمیم پرده‌ی بکارت و جلوگیری از بارداری بیشتر بدانید.

عفونت واژن یکی از بیماری‌های شایع میان زنان است که هم دختران و هم زنان می‌توانند به آن دچار شوند. عمده‌ترین دل

توسط DASTESALAMATT در 6 شهریور 1400
عفونت واژن یکی از بیماری‌های شایع میان زنان است که هم دختران و هم زنان می‌توانند به آن دچار شوند. عمده‌ترین دلایل ایجاد عفونت رعایت نکردن بهداشت به ویژه در مکان‌های عمومی مثل توالت‌های همگانی و استفاده از لباس‌های زیر نامناسب است. همچنین مصرف بیش از اندازه‌ی آنتی بیوتیک‌ها و قرص‌های ضدبارداری با کاهش باکتری‌های سودمند واژن و تغییر در عملکرد هورمون‌ها خطر ابتلا به عفونت را بالا می‌برند. درمان عفونت‌های واژن با توجه به نوع و شدت آن می‌تواند چند روز یا چند هفته طول بکشد. استفاده از درمان‌های خانگی با مشورت پزشک نیز می‌تواند در کنترل و بهبود بیماری مؤثر واقع شود. یکی از بهترین راه‌های خانگی در درمان عفونت‌ها استفاده از گیاهانی با خواص دارویی است. شنبلیله، مرزنگوش، ریحان و... که خاصیت ضدقارچی دارند را دم کرده و داخل وان ریخته و 20 دقیقه تا نیم ساعت در آن بنشینید و سپس خود را بشویید. ضماد کردن برخی مواد طبیعی مثل ماست، عسل و روغن‌های طبیعی مثل روغن درخت چای، شنبلیله و نارگیل که خاصیت ضد التهاب و ضد قارچی دارند روی بخش خارجی واژن می‌تواند در کاهش سوزش و خارش این نواحی هنگام عفونت مؤثر باشد. برای آشنایی با روش های درمان خانگی عفونت واژن، ترمیم پرده بکارت و جلوگیری از بارداری بدون دخول که توصیه بهترین دکتر زنان آنلاین است با ما همراه باشید. کمی در خصوص درمان خانگی عفونت واژن، ترمیم پرده‌ی بکارت و جلوگیری از بارداری بیشتر بدانید.

ترمیم پرده‌ی بکارت

ترمیم پرده‌ی بکارت با جراحی جزو آموزش‌های درسی در دانشکده‌های پزشکی نیست و پزشکانی که آن را انجام می‌دهند در واقع به صورت تجربی آموخته‌اند و آموزش آکادمیکی در این خصوص ندیده‌اند. به همین خاطر برای انجام آن حتماً باید به متخصص زنان معتبر رجوع شود. البته باید توجه داشت انجام این کار قانونی نبوده و در صورتی به طور قانونی انجام می‌شود که پزشک متخصص پزشکی قانونی انجام این عمل را تشخیص داده و آن را تأیید کند که در این صورت توسط خود پزشک قانونی صورت می‌گیرد. جراحی‌های ترمیمی با دو روش انجام می‌شوند. روش موقت یا alloplant که به خاطر موقتی بودن چند روز پیش از ازدواج انجام می‌شود. و روش STID که دائمی است و برای انجام آن از میکرو بخیه‌هایی استفاده می‌شود که خاصیت جذب‌شوندگی دارند. با استفاده از این نخ‌های بخیه، لبه‌های دچار پارگی را به هم دوخته و بدین شکل لایه‌ی ترمیم شده در مقابل واژن قرار می‌گیرد. از جمله عوارض آن عفونت، خون‌ریزی و در مواردی ایجاد گوشت اضافه در ناحیه‌ی ترمیم‌شده است.

جلوگیری از بارداری

برای پیشگیری از بارداری باید از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری شود. این کار به صورت طبیعی با دخول نکردن آلت تناسلی مرد به داخل واژن یا با بیرون کشیدن آن پیش از انزال صورت می‌گیرد. اما در صورتی که زوج‌ها بخواهند روش‌های مؤثرتری به کار ببرند، می‌توانند با مشورت پزشک از روش‌های وازکتومی، بستن لوله‌ی رحم، گذاشتن دستگاه IUD داخل رحم، تزریق آمپول‌های ضد بارداری و مصرف قرص‌های ضد بارداری استفاده کنند. همچنین می‌توانند از ابزارهایی نظیر کاندوم‌های زنانه و مردانه، اسفنج ضد بارداری، کلاهک دهانه‌ی رحم، چسب‌های ضد بارداری، حلقه‌ی واژن و... استفاده کرد. برای کنترل مخاطرات و جلوگیری از بروز حساسیت‌های آلرژیک بهتر برای استفاده از این محصولات نیز با پزشک خود مشورت کنید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن