کولر گازی گرین

کولر گازی و شرکت گرین در یک نگاه کولر گازی گرین از جمله محصولات پرفروش و کاربردی عرضه شده توسط شرکت تهوی

توسط DASTESALAMATT در 29 مرداد 1400

کولر گازی و شرکت گرین در یک نگاه

کولر گازی گرین از جمله محصولات پرفروش و کاربردی عرضه شده توسط شرکت تهویه مطبوع گرین است که به دلیل اهمیت بسیار زیاد اسپلیت‌ها، این شرکت سرمایه گذاری گسترده‌ای از لحاظ علمی و نیروی انسانی بر روی تولید آنها به کار بسته است به طوری که امروزه توانسته در این راه با بسیاری از برندهای معتبر خارجی قابل رقابت باشد.

شرکت تهویه مطبوع گرین یک شرکت ارائه دهنده انواع سیستم‌های تهویه مطبوع خانگی و صنعتی در کشور چین است که کلیه محصولات خود را با تکیه بر دانش فنی روز اروپا، توان متخصصین کار آزموده و با بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته تمام اتوماتیک، بر اساس استانداردهای تضمین کیفیت در اروپا تولید و به بازارهای جهانی معرفی می نماید.

محصولات گرین شامل انواع دستگاه‌های مرکزی و مستقل تأسیساتی، از جمله چیلرهای تراکمی، هواساز، VRF، داکت اسپلیت، فن کویل و کولر گازی است که جهت بهره برداری در انواع پروژه‌های مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی، مراکز خرید، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و اماکن عمومی طراحی و تولید می گردند.

در ایران شرکت پشم شیشه پارس به عنوان نماینده انحصاری محصولات گرین، کلیه محصولات این برند را از جمله کولر گازی گرین، به بازار معرفی می نماید. این شرکت در سال 1376 تاسیس و در سال 1380 با تولید عایق‌های حرارتی به بهره برداری رسید. همانطور که از نام شرکت پشم شیشه پارس مشخص است این شرکت در ابتدا در زمینه توسعه و گسترش کمی و کیفی بازار عایق‌های حرارتی فعالیت خود را آغاز نمود و پس از سال‌‌ها فعالیت توانست با بهره گیری از تجارب و دانش مدیران شرکت در سال 1386 فعالیت خود را در زمینه واردات تجهیزات سرمایشی و گرمایشی توسعه دهد.

امروزه شرکت پشم شیشه پارس با بیش از 20 سال سابقه در ارائه خدمات مهندسی سیستم‌های تهویه مطبوع و تأسیسات ساختمانی، افتخار دارد به عنوان نماینده انحصاری تهویه مطبوع گرین، با هدف کاهش مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست، محصولات باکیفیت روز دنیا را ارائه داده و در خدمت جامعه مهندسین و متخصصین ایران و کلیه مصرف کنندگان باشد.

کولر گازی گرین، محصولی متناسب با مصرف کننده داخلی

به طور کلی کولرهای گازی گرین در مدل‌ها و ظرفیت‌های متنوع در دسترس می باشند تا پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان با سلیقه‌ها و نیازهای مختلف باشند. کولرهای گازی گرین در مدل‌های دیواری، ایستاده و پرتابل و در ظرفیت‌های 9,000الی 60,000 بی تی یو بر ساعت تولید و به بازار عرضه می گردند؛ همچنین کولر اسپلیت گازی دیواری گرین در مدل‌های اینورتر، حاره ای، پیستونی (نوع کمپرسور) و ON/OFF تولید می شوند که مشخصا طراحی این محصولات برای استفاده در مناطق مختلف آب و هوایی صورت گرفته است

بررسی انواع کولر گازی گرین

کولر گازی گرین از دو واحد یونیت داخلی و یونیت خارجی تشکیل می‌شوند. یونیت داخلی که اواپراتور در آن جای دارد، داخل ساختمان قرار می‌گیرد. یونیت خارجی کولر گازی گرین که شامل کمپرسور و کندانسور است در خارج ساختمان قرار می‌گیرد. یونیت داخلی و خارجی توسط دو لوله مسی به یکدیگر وصل می‌شوند. لوله باریک مایع سرد را از یونیت خارجی به یونیت داخلی کولر گازی گرین انتقال می‌دهد و مایع گرم از طریق لوله ضخیم‌تر به سمت یونیت خارجی انتقال داده می‌شود.

انواع کولر گازی گرین

کولر گازی گرین بر اساس نوع کاربری دارای دسته بندی های متنوعی به شرح زیر است.

·         کولر گازی on-off

·         کولر گازی اینورتر

·         کولر گازی تروپیکال

·         کولر گازی پیستونی

·         کولر گازی ایستاده

·         کولر گازی پرتابل

بررسی کولر گازی گرین مدل on-off

کولر گازی گرین مدل on-off دارای قابلیت سرمایش و است و برای آب و هوای معمولی مناسب است. این مدل کولر گازی از گاز مبرد نوع R410a بهره می‌گیرد. ظرفیت‌های ارائه شده برای این کولر گازی به ترتیب : 12000،18000،24000،24000، 9000 Btu/h است. کولرگازی گرین مدل On-off مجهز به کمپرسور روتاری دور ثابت و مصرف برق کم است.

بررسی کولر گازی گرین مدل اینورتر

کولر گازی گرین مدل اینورتر دارای قابلیت سرمایش و گرمایش و برای آب و هوای معمولی مناسب است. این مدل کولر گازی از گاز مبرد نوع R410a بهره می‌گیرد. ظرفیت‌های ارائه شده برای این کولر گازی به ترتیب : 12000،18000،24000،30000، 9000 Btu/h است. کولرگازی گرین مدل ینورتر مجهز به کمپرسور روتاری دور متغیر و مصرف برق بسیار کم است.

تفاوت کمپرسور دور ثابت و دور متغیر در چیست ؟

در نسل جدید کولرهای گازی به جای استفاده از کمپرسورهای دور ثابت که برای تنظیم دما فرمان ترموستات باید موتور کولرگازی اینورتر را خاموش و روشن کند، تا دمای محیط به تعادل برسد از سیستم کمپرسورهای دور متغیر استفاده گردیده است.

کمپرسورهای دور متغیر استفاده شده در کولرهای گازی نسل جدید این امکان را می‌دهد که با رسیدن دمای محیط به دمای مورد نیاز کاربر به جای خاموش نمودن کمپرسور یا موتور کولرگازی اینورتر، دور موتور را کاهش دهند تا از وارد شدن شوک الکتریکی ناگهانی به موتور دستگاه و کمپرسور در زمان استارت مجدد کمپرسور و در نتیجه مصرف برق بیشتر جلوگیری بعمل آید.

در واقع تنها تفاوت نسل قدیم کولر های گازی با کولرگازی اینورتر آنها در نوع کمپرسور آنها می باشد که در نسل قدیم از کمپرسورهای دور ثابت استفاده شده است ولی در نسل جدید کولرهای گازی و اسپلیت از کمپرسورهای دور متغیر استفاده شده است که همین تغییر سبب تفاوت در قیمت کولر های گازی و کولرگازی اینورتر در نسل جدید شده است.

بررسی کولر گازی گرین مدل تروپیکال

کولر گازی گرین مدل تروپیکال دارای قابلیت سرمایش و گرمایش و برای مناطق گرمسیری و حاره‌ای مناسب است. این مدل کولر گازی از گاز مبرد نوع R410a بهره می‌گیرد. ظرفیت‌های ارائه شده برای این کولر گازی به ترتیب : 12000،18000،24000،30000 Btu/h است. ظرفیت Btu/h30000 کولر گازی گرین مدل تروپیکال فقط دارای حالت سرمایشی است. کولرگازی گرین مدل تروپیکال مجهز به کمپرسور روتاری و مصرف برق کم است.

بررسی کولر گازی گرین مدل پیستونی

کولر گازی گرین مدل  پیستونی فقط دارای قابلیت سرمایش و برای مناطق گرمسیری مناسب است. این مدل کولر گازی از گاز مبرد نوع R22  بهره می‌گیرد. ظرفیت‌های ارائه شده برای این کولر گازی به ترتیب : 18000،24000،30000،36000 Btu/h است. کولرگازی گرین مدل پیستونی مجهز به کمپرسور پیستونی پرتاب باد تا 15 متر است.

بررسی کولر گازی گرین مدل ایستاده

کولر گازی گرین مدل  ایستاده  دارای قابلیت سرمایش و گرمایش و مناسب برای فضاهایی با متراژ بالا نظیر مساجد، بانک‌ها، سالن‌های اجتماعاتو .. است. این مدل کولر گازی از گاز مبرد نوع R410a  بهره می‌گیرد. ظرفیت‌های ارائه شده برای این کولر گازی به ترتیب : 36000،48000،60000 Btu/h است. کولرگازی گرین مدل ایستاده مجهز به کمپرسور روتاری و اسکرال با مصرف برق کم است.

بررسی کولر گازی گرین مدل پرتابل

در کولرگازی گرین مدل پرتابل کمپرسور در داخل خود دستگاه وجود دارد و کمپرسور جداگانه نصب نخواهد شد. کولر گازی گرین مدل  پرتابل دارای قابلیت سرمایش و گرمایش و کمپرسور روتاری با مصرف برق کم است. این مدل کولر گازی از گاز مبرد نوع R410a  بهره می‌گیرد. ظرفیت‌های ارائه شده برای این کولر گازی فقط : 12000 Btu/h است.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن