قانون جذب چیست؟

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که به اتفاقی خاص، خواه آن اتفاق خوب و مثبت بوده باشد یا شوم و منفی تمرکز یا حت

توسط DASTESALAMATT در 16 بهمن 1399

حتما تا به حال برایتان پیش آمده که به اتفاقی خاص، خواه آن اتفاق خوب و مثبت بوده باشد یا شوم و منفی تمرکز یا حتی فکر کرده باشید و دقیقا همان اتفاق عینا برای شما رخ داده باشد. امیر شریفی قانون جذب سر کلاس، درس جلسه گذشته را مطالعه نکرده‌اید، نگرانید که استاد از شما بخواهد به درس پاسخ دهید و دقیقا اولین اسم، نام شما خوانده می‌شود.


یا مثلا در یک نیمه شب سرد زمستانی در جاده‌ای خلوت که در آن زمان هیچ ماشینی جز شما در آن تردد نمی‌کند، ماشینتان خراب می‌شود و در راه می‌مانید، به این فکر می‌کنید که به زودی یک کار بلد مکانیکی اتفاقی از آنجا گذر می‌کند و به داد شما می‌رسد و دقایقی بعد شخصی به داد شما می‌رسد.


در این مقاله که چکیده‌ای از مطالب گسترده‌تر و عمیق‌تر دربازه قانون جذب را برایتان گردآوری کرده‌ایم و قصد داریم شما را مختصرا با قانون جذب آشنا کنیم و برایتان توضیح دهیم که آیا واقعا کارساز بوده و تایید شده است؟ و چگونه از آن طوری استفاده کنیم که برایمان نجات‌بخش و کارساز باشد.


قانون جذب چیست؟


اگر به دنبال جستجوی پاسخ سوالات بالا هستید، باید به شما بگویم که جای درستی آمده‌اید. به زبان كوتاه و ساده، قانون جذب را به عنوان توانایی جذب هر آنچه را كه به آن فکر می‌کنیم، توضیح می‌دهم. البته در اینجا کل نظریه عمیق قانون جذب را در یک جمله برایتان مطرح کردم اما توضیح چنین نظریه پیچیده‌ای کار ساده‌ای نیست.


بیایید عمق بیشتری پیدا کنیم. طبق مطالب موجود در رابطه با قانون جذب کائنات، با تکیه به دانش و حقایق دنیا اعتقاد بر این است که برخی قوانین جهانی وجود دارند که همه اتفاقاتی که در این جهان می‌افتند را مدیریت می‌کنند.


این قوانین بدون توجه به سن، جنسیت، طبقه اجتماعی، میزان سلامتی و تمام مواردی که این روزها به آن اهمیت می‌دهیم کار می‌کنند. چرا که قانون جذب بر اساس توانایی ذهنی ما کار می‌کند. قانون جذب از قدرت ذهن ما برای بازنمایی چیزها به واقعیت استفاده می‌کند. این قانون از قدرت ذهن برای تفسیر چیزی که روی آن تمرکز کرده‌ایم و پیاده‌سازی آن در واقعیت بهره می‌گیرد.


این موضوع می‌تواند هر چیزی از جمله پول، شغل، عشق، سلامتی، رابطه اجتماعی و موارد دیگر را شامل شود. فقط کافی است که روی چیزی که در واقعیت می‌خواهید با نهایت اعتقاد تمرکز کنید. اما از طرفی باید مواظب هم باشید تا ناخواسته روی عواقب منفی تمرکز نکنید؛ چرا که ممکن است به حقیقت منجر شود.


اما اگر با 100% ایمان و یک برنامه مناسب با جدیت به سمت هدف خود گام بردارید، مطمئن باشید که در این مورد به موفقیت چشمگیری دست پیدا خواهید کرد.


آیا قانون جذب واقعا کارساز است؟



اگر قانون جذب را به درستی درک کنید و بدانید که چگونه کار می‌کند، می‌توانید زندگی خود را زیر و رو کنید. قانون جذب در جاهای زیادی خود را به اثبات رسانیده است. حتما داستان خیلی از سلبریتی‌ها و ورزشکارها را شنیده‌اید که گفته‌اند چگونه در درون شرایط سخت، با تلاش و کوشش، پایبندی به یک برنامه مدون و بازسازی تصویری از هدف زندگی خود در کنار ایمان و اعتقاد 100% به آن به تمامی اهدافی که بر آن تمرکز کرده بودند، رسیده‌اند.


برای اثبات کارسازی قانون جذب لازم است به مطالعات نوروآناتومی اشاره کنیم. در اینجا بطور خلاصه عنوان می‌داریم که طبق این مطالعات چگونه رفتار شما، پاسخ مشابهی را در مغز شخصی که رفتار شما را می‌بیند منعکس می‌سازد که به آن اثر آینه‌ای هم گفته می‌شود.


شاخه‌های مختلف علمی با مطالعات و بررسی‌های خود صحت و اعتبار قانون جذب یا حتی قانون جذب عشق را اثبات کرده‌اند. به همین ترتیب، بسیاری از نویسندگان معروف و کارشناسان زندگی استدلال‌ها و توضیحات خود را در مورد واقعیت این مفهوم در میان گذاشته‌اند. در مجموع باید گفت که مفهوم قانون جذب توسط دانشمندان، هنرمندان، نویسندگان و اندیشمندان برجسته حمایت می‌شود.


چگونه از قانون جذب استفاده کنیم؟


تا اینجا برای شما توضیح دادیم که قانون جذب چیست؟ . حال دوست دارید بدانید که چگونه از آن در زندگی عملی خود استفاده کنید. خوب است که تا اینجا با مفهوم آن آشنا شده‌اید اما باید بدانید که در این زمینه متخصص نیستید و برای اعمال هرچه بهتر آن در زندگی خود باید آن را همواره تمرین نمایید.


برای عملی‌سازی این قانون در زندگی خود نیازی نیست خیلی به راه‌های جذب تمرکز کنید، بلکه لازم است با پیشبرد برنامه‌ای مناسب و تعهد به آن، در کنار باور و اعتقاد 100% به نتایج مطلوب راه پیاده‌سازی قانون جذب در زندگی خود را هموار کنید.


کلام آخر


به بیان ساده قانون جذب عبارت است از توانایی جذب هر آنچه كه به آن فکر می‌کنیم. ما با پیشبرد یک برنامه مناسب، ایمان 100% به نتیجه مطلوب و تمرکز به سمت هدف خود قادر خواهیم بود زندگی خود را دگرگون کرده و موفقیت و نیک‌بختی را برای خود و اطرافیان به ارمغان آوریم. در این مقاله به شما توضیح دادیم که قانون جذب چیست، چطور می‌شود از آن نهایت بهره را برد و اینکه آیا واقعا کارساز است یا خیر، امیدوارم از مطالب این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.


آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن